اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی دشتی:

یارانه بخش نهاده‎های کشاورزی دشتی بسیار ناچیز است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی گفت: یارانه بخش نهاده‎های کشاورزی بسیار ناچیز بوده که با توجه به خصوصیات خاک منطقه تنها 10 درصد از بخش یارانه‎ای تخصیص یافته و مابقی به صورت آزاد خریداری می‎شود.

یارانه بخش نهاده‎های کشاورزی دشتی بسیار ناچیز است

علی توپال امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: از آنجا که هزینه‎های تولید در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت بسیار افزایش یافته و بخش یارانه‎ای نیز بسیار ناچیز است موارد ذکر شده موجب کاهش بهره‎وری در این بخش شده است.

وی افزود: از مسئولین توقع داریم با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق شعار امسال که تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‏ ایرانى است، سهم خود را در این امر یعنی پشتیبانى از تولیدات داخلى صنعتى و کشاورزى انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی تاکید کرد: از مسئولین شهرستان و استان و به ویژه استاندار محترم و حتی وزیر کشاورزی انتظار داریم نسبت به بخش کشاورزی شهرستان دشتی توجه بیشتری داشته باشند تا از این فرصت‎ها برای پیشرفت کشور و جامعه اسلامی بهترین بهره را ببریم.

توپال ادامه داد: در حال حاضر شهرستان دشتی به عنوان قطب اول تولید نشاء گلخانه‎ای و گوجه فرنگی فضای باز در خارج از فصل است ولی متاسفانه با افزایش بسیار هزینه‎های تولید مواجه هستند.

وی افزود: حتی در بعضی از موارد نیز از بخش یارانه‎ای سهمیه تخصیص یافته به طور کامل تعلق نمی‎گیرد که با این توصیف موجب کاهش شدید بهره‎وری در بخش تولید کشاورزی خواهد شد.

توپال گفت: نظام صنفی امور کشاورزی شهرستان دشتی افتخار دارد خدمات ویژه‎ای را به کلیه بهره‎برداران بخش کشاورزی شهرستان و امتیازات خاصی را نیز به بهره‎برداران عضو در نظام صنفی ارائه کند.

وی خدمات اینترنتی در ثبت شناسنامه بهره‏بردار برای کلیه بهره‎برداران بخش کشاورزی و خدمات اینترنتی در حواله سوخت برای بهره‎برداران عضو در نظام صنفی، مشاوره فنی در بخش‎های مختلف کشاورزی برای کلیه بهره‎برداران بخش کشاورزی شهرستان به صورت رایگان را قسمتی از برنامه‎های نظام صنفی برشمرد.

توپال اضافه کرد: استفاده از تسهیلات ویژه خدمات بیمه تامین اجتماعی با معرفی نظام صنفی برای اعضا و صدور پروانه فعالیت کشاورزی و بهره‎مند شدن از امتیازات ویژه آن از دیگر فعالیت‎های نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان دشتی گفت: یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین مسائل نظام که همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری هم بوده است ضرورت خوداتکایی در محصولات کشاورزی است که با وجود تمامی مشکلات در بخش کشاورزی از جمله بروز خشکسالی، تحریم‏ها و مسائل مربوط به هدفمندسازی یارانه‎ها، تولیدات کشاورزی در سال‎های اخیر جهش خیلی خوبی داشته است.

وی یادآورشد: تحریم‎های اتخاذ شده توسط کشورهای غربی برای بخش کشاورزی به عنوان مهمترین بخش تولیدی در کشور می‎تواند با درایت و مدیریت مؤثر این تحریم‎ها را تبدیل به فرصتی مغتنم برای افزایش تولید و ارتقاء جایگاه این بخش در اقتصاد کشور کند.

توپال افزود: برای تحقق این مسئله مطابق با بند 15 ماده 6 وظایف نظام صنفی و همکاری تشکل‎های بخش کشاورزی در رأس آن نظام صنفی کشاورزی با تحت پوشش قرار دادن سرمایه‎های انسانی، مادی و دانش فنی کشاورزان می‎توانیم به عنوان تشکلی توانمند و تاثیرگذار تلاش خود را افزایش داده و با تدبیر و مدیریت به موقع از فرصت به وجود آمده به نفع کشور و جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول