اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

85 درصد صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر به دشتستان اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: 85 درصد صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر به دشتستان اختصاص دارد.

85 درصد صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر به دشتستان اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان‌ غلامحسین خسروی در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان یکی از ضروریات این شهرستان محسوب می‌شود و همه مسئولان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بالای کشاورزی را در خود جای داده و بر اساس آمار موجود بیش از 70 درصد از تولیدات صنعت کشاورزی، دام و طیور و پرواربندی استان بوشهر در این شهرستان قرار دارد.

خسروی با اشاره به نقش دشتستان در صادرات محصولات کشاورزی استان بیان داشت: شهرستان دشتستان 85 درصد از صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت شهرستان دشتستان در عرصه کشاورزی 111 هزار هکتار است که در بخش‌های زراعت، باغداری و سیفی‌جات به فعالیت می‌پردازند و 30 هزار و 700 بهره‌بردار در عرصه کشاورزی در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

این مسئول اذعان داشت: شهرستان دشتستان فعالیت‌های گسترده دامداری را در خود جای داده است و یک میلیون و 20 هزار واحد دامی سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: وجود 32 واحد بسته‌بندی خرما و 30 واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های بالای این شهرستان در بخش کشاورزی است و دشتستان قابلیت افزایش این صنایع را دارد.

خسروی افزود: وجود 72 واحد مرغداری و 186 واحد دامداری از ظرفیت‌های بالای شهرستان دشتستان است و این شهرستان سهم بالایی از تولیدات دامی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود 5 هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی در دشتستان گفت: 13 واحد گلخانه‌ای در شهرستان دشتستان در دستور کار قرار دارد که 15 هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده و 20 هکتار آن در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار دشتستان در خصوص حجم تولیدات کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: بر اساس آمار مدون در میزان تولیدات سالانه محصولات کشاورزی شهرستان دشتستان 418 هزار تن است.

خسروی با بیان اینکه دشتستان بزرگترین تولید‌کننده خرمای استان محسوب می‌شود یادآور شد: 4 میلیون و 500 هزار اصله نخل در شهرستان دشتستان وجود دارد و 110 هزار تن از محصولات کشاورزی شهرستان دشتستان را خرما تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول