اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

سهم 12 درصدی خوزستان در بخش کشاورزی کشور

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با اشاره به توانمندی‏ها و ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: سهم استان در حوزه کشاورزی در کشور 12 درصد است.

سهم 12 درصدی خوزستان در بخش کشاورزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: 25 هزار هکتار اراضی در استان برای کشاورزی و توسعه باغات در نظر گرفته شده است و با همکاری فرمانداران و سایر سازمان‌های مربوطه می‏توان قدم‏های خوبی در زمینه کشاورزی برداشت.

وی افزود: هفت هزار و 432 طرح در کارگروه کشاورزی استان مصوب شد که از این تعداد شش هزار و 986 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی ابلاغ شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این طرح‏ها با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 890 میلیارد ریال به بانک‏ها ابلاغ شده است که از 2 هزار و 650 میلیارد ریال که تاکنون در اختیار بانک‏ها قرار گرفته یک هزار و 600 میلیارد ریال پرداخت شده است.

حجازی ادامه داد: 18 درصد کل تسهیلات پرداختی کشور به طرح توسعه کشاورزی، به طرح‏های کشاورزی خوزستان اختصاص یافته است.

به گفته وی، تمامی پرداخت‏ها در کارگروه کشاورزی استان از اعتبارات سال 90 است و با ابلاغ اعتبارات سال 91، روند این کارگروه سرعت بیشتری می‌یابد.

عالی‏ترین مقام دولت در خوزستان با تاکید بر توجه و تقویت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در استان، تصریح کرد: در کنار توسعه کشاورزی، صنایع تبدیلی از جمله صنایع بسته‏بندی و فرآوری نیز در توسعه بخش کشاورزی و صادرات این محصولات می‏توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

*ثبت‌نام 47هزار نفر در سامانه اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایجاد اشتغال در استان اظهار داشت: از ابتدای سال تا‌کنون 47 هزار و 62 نفر در سامانه اشتغال استان ثبت‏نام شده‏اند.

سید خلف موسوی افزود: از این تعداد 13 هزار و 450 نفر در بخش مشاغل خانگی ثبت‌نام کرده‏اند.

وی ادامه داد: در این مدت 605 تعاونی جدید در استان تشکیل شده و حدود 600 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تعاونی‏های استان مصوب شده است.

*افزایش سرانه اشتغال در طرح توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه از افزایش سرانه اشتغال در طرح توسعه کشاورزی در استان خبر داد و گفت: قبلاً این سرانه 300 میلیون ریال بود که با تصویب ستاد اجرایی طرح به 500 میلیون ریال افزایش یافت.

کیخسرو چنگلوایی اضافه کرد: تاکنون هفت هزار و 836 طرح در کارگروه ستاد اجرایی استان به تصویب رسیده است که از این تعداد طرح به ترتیب شهرستان‏های اهواز با 810 طرح، آبادان با 656 طرح و باغملک با 562 طرح رتبه‏های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‏اند.

وی افزود: بیشترین میزان تسهیلات تصویبی مربوط به شهرستان اهواز با 664 میلیارد ریال و پس از آن شهرستان دزفول با 549 میلیارد ریال و در رتبه بعد اندیمشک با 466 میلیارد ریال بوده است.

دبیر ستاد طرح توسعه کشاورزی خوزستان گفت: از کل این میزان تاکنون پرونده‌های شش هزار و 508 طرح معادل 83 درصد پرونده‏های تشکیل شده برای پرداخت تسهیلاتی معادل چهار هزار و 857 میلیارد ریال به بانک معرفی شده‏اند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول