اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

خشکسالی و مشکلات آب کشاورزی دشتستان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشکسالی و مشکلات آب کشاورزی دشتستان را تهدید می‌کند و تسریع در روند اجرای سد دالکی از ضروریات شهرستان دشتستان محسوب می‌شود.

خشکسالی و مشکلات آب کشاورزی دشتستان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از قطب‌های مهم استان و کشور در عرصه کشاورزی خصوصا تولید خرما محسوب می‌شود و توجه به صنعت کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با صنایع کشاورزی در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد و مسئولان باید در این زمینه قدم‌های جدی بردارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این شهرستان با دارا بودن 4.5 میلیون اصله نخل بیش از نیمی از تولیدات خرمای استان را به خود اختصاص داده و معیشت درصد بالایی از مردم این شهرستان به خرما بستگی دارد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: در سال‌های اخیر کشاورزان و تولیدکنندگان خرمای شهرستان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند و وضعیت معیشتی ایشان تحت تاثیر این مشکلات است و مسئولان باید با عزم جزم این مشکلات را مرتفع کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرای سد دالکی اضافه کرد: اجرایی شدن سد دالکی، حکم آب حیات برای این شهرستان دارد که باید با تلاش و پیگیری‌های لازم این مهم شتاب گیرد.

این مسئول اذعان داشت: به دلیل خشکسالی میزان تولید محصولات خرمای نخلداران منطقه به یک سوم کاهش یافته و به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده در سال‌های گذشته کشاورزان متضرر شده‌اند که باید زمینه را برای جبران این معضل هموار کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی عمده‌ترین موقعیت اشتغال جوانان دشتستان را تشکیل می‌دهد گفت: در شهرستان دشتستان به دلیل دور ماندن از دریا و فضاهای نفت و گاز، کشاورزی و فعالیت‌های مربوط به آن بخش عمده اشتغال جوانان آن را تشکیل می‌دهد و مسئولان باید توجه داشته باشند که با توسعه کشاورزی دشتستان وضعیت اشتغال این شهرستان بهبود می‌یابد.

موسوی‌نژاد افزود: خشکسالی‌های مداوم تاثیرات زیادی بر سفره‌های آبی این شهرستان داشته و این امر کشاورزی و به تبع آن زندگی مردم منطقه را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است.

وی تاکید کرد: تخصیص بودجه و شتاب در آغاز اجرای سد دالکی، پوشش بتنی کانال‌های فرعی درجه سه و درجه چهار اجرای طرح‌های آبخیزداری، حمایت در اصلاح شیوه‌های آبیاری از ضروریات توسعه کشاورزی دشتستان است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آسان‌سازی پرداخت تسهیلات کشاورزی بیان داشت: آسان‌سازی پرداخت تسهیلات برای امور کشاورزی هم در مرحله تولید و هم بازاریابی و عرضه با تشویق و حمایت سرمایه‌گذاران از طریق کاهش آورده از مهم‌ترین راهکارهای توسعه کشاورزی دشتستان است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول