اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی لازمه رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق گفت: برای رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی باید در زمینه کشاورزی و صنایع مربوط به آن برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی لازمه رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به فضایل وارده ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: این ماه همراه با برکات زیادی است که باید توجه بیشتری به فضیلت‌های آن در زندگی داشت.

وی با بیان برخی از مناسبت‌های این ماه افزود: فضائل این ماه بیشتر جنبه توحیدی داشته و در این ایام نسبت به اعمال صالح و آدابی که وارد شده است، غفلت نکنیم.

امام جمعه بافق با گرامیداشت شهادت امام محمد باقر (ع) در روز ششم این ماه بیان داشت: مکتب شیعه هرچه دارد به برکت وجود این امام بزرگوار است و امام باقر (ع) شکافنده علوم تشیع و علوی است.

سلیمانی به بیان روایتی از امام محمد باقر(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر خداوند به انسان نعمتی عطا کرد، باید سپاسگزار و شاکر این نعمت بود و کفران نعمت نکرد.

وی با توجه به فرمایشات امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: اگر انسان در مسیر زندگی دچار مشکلی شد، همواره باید از خداوند یاری و کمک بخواهد و در برابر مشکلات اقتصادی خود نیز به درگاه خداوند استغفار کند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این سفر جامع و کامل مقام معظم رهبری سخنان بسیار ارزنده‌ای را برای همه قشرهای جامعه بیان کردند که باید سرلوحه کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه بافق با تاکید بر ضرورت توجه به بیانات رهبری در این سفر افزود: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود ایجاد آرامش و حفظ وحدت بین همه اقشار است که نزول سکینه الهی بر مردم از نعمت‌های الهی است.

سلیمانی با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام همواره برای ایجاد تفرقه و اختلاف در حال برنامه‌ریزی هستند، یادآور شد: بصیرت و وهوشیاری مردم و توجه به فرامین مقام معظم رهبری که راهکار کامل و جامعی است، ضروری است.

امام جمعه بافق همچنین با گرامیداشت روز صادرات گفت: برای رهایی وابستگی به اقتصاد نفتی باید در زمینه کشاورزی و صنایع مربوط به آن برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

وی با اشاره به سرمایه‌های وسیع کشاورزی در شهرستان بافق بیان کرد: توجه به زیرساخت‌های توسعه کشاورزی در شهرستان بافق به ویژه در محصولات خرما و پسته از مسائلی است که ضرروت توجه بیشتر مسئولان شهرستان را می‌طلبد.

سلیمانی با اشاره به توانمندی شهرستان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی افزود: رشد و شکوفایی و توسعه شهرستان باید در سایه توجه به بخش کشاورزی صورت گیرد که ظرفیت بالایی نیز در شهرستان وجود دارد.

وی تلاش و پشتکار همه اقشار مختلف مردم را در زمینه توجه به تولیدات داخلی و ملی را خواستار شد.

گرامیداشت شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی، اعیاد غدیر و قربان، شهادت حضرت مسلم، روز عرفه و یوم الترویه و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول