اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تولید محصولات کشاورزی باید با نیاز جامعه و مقابله با تحریم‌ها افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تحریم‌ها‌ عزم و اراده مردم را درخودکفایی و استقلال کشور بیشتر کرده، گفت: تولید محصولات استراتژیک کشاورزی باید با نیاز جامعه و مقابله با تحریم‌ها افزایش یابد.

تولید محصولات کشاورزی باید با نیاز جامعه و مقابله با تحریم‌ها افزایش یابد

به گزارش خرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه اولویت برنامه‌های دولت نیز در بخش کشاورزی افزایش تولید محصولات شاخص مورد نیاز مردم با هدف‌گذاری‌ اقتصادی است، اظهار داشت: استفاده از دانش نوین و فرهیختگان این حوزه به منظور بهره‌برداری بیشتر از منابع موجود، می‌تواند موجب رشد بخش کشاورزی و اقتصادی کشور شود.

وی با بیان اینکه مدیران بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزی را با نظارت بر پروژه‌ها برای افزایش تولید محصولات استراتژیک در سال تولید ملی فراهم کنند، تصریح کرد: تحولات عظیم در بخش کشاورزی و استفاده از صنعت نوین در این بخش موجب تقویت جایگاه کشور به لحاظ اقتصادی در منطقه شده و تامین امنیت غذایی را در جامعه به دنبال دارد.

استاندار مرکزی به اولویت‌های دیگر دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: رشد و توسعه تعاونی‌های تولید و ارتقای مشاغل کشاورزی می‌تواند زیربخش‌های دامپروری، زراعت، باغبانی و صنایع تبدیلی را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و تخصیص اعتبار و تسهیلات لازم رشد و ارتقا بخشد.

شعبانی‌فرد بیان کرد: تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت مانند گندم، جو، کلزا، برنج، پنبه، حبوبات، پیاز و سیب زمینی، می‌تواند کشاورزان را برای برنامه‌ریزی بهتر در استفاده از منابع و تولید بیشتر محصولات هدایت کند و اهداف دولت نیز در افزایش تولید محقق خواهد شد.

وی تامین نهاده‌های کشاورزی شامل کود، علوفه و دانه در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: تنظیم قیمت محصولات، تامین نهاده شامل بذر و کود و نظارت دولت در خرید تولیدات مانع از آسیب‌پذیری به بخش کشاورزی شده و رونق و توسعه پایدار را به دنبال دارد.

استاندار مرکزی افزود: استفاده از بذر‌ منطبق با شرایط اقلیمی و مصرف کود به موقع و به اندازه کافی سبب افزایش تولید می‌شود همچنین خرید محصولات با قیمت منطقی از بهره‌برداران باعث کوتاه شدن دست واسطه‌ها و دلالان شده و سود را به تولیدکنندگان واقعی می‌رساند.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در استان مرکزی 380 هزار تن است، اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان تولید مکان‌های ذخیره جدید آماده‌سازی شده و این ظرفیت به 550 هزار تن می‌رسد.

وی از فرمانداران خواست طرح‌های نیمه تمام را مورد بررسی قرار داده و تلاش خود را برای اتمام آن‌ها به کار گیرند، همچنین در خصوص تولیدات محصولات پروتئینی و زراعی هر شهرستان گزارش ارایه دهند تا در صورت ایجاد مشکل بتوانیم در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

استاندار مرکزی بر ساماندهی تعاونی‌های تشکیل شده در استان تاکید کرد و اضافه کرد: تعاونی‌های غیر پویا و فعال نیز باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و رفع موانع به تعاونی‌های پویا و فعال تبدیل شوند.

شعبانی‌فرد به توانمندی‌های استان مرکزی در بخش شیر، مرغ و تخم‌مرغ اشاره کرد و تصریح کرد: میزان 140 هزار تن شیر، 10 هزار تن تخم مرغ، 35 هزار تن مرغ و 45 هزار تن گوشت مازاد در استان وجود دارد که به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی گفت: تولید 200 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیز از دیگر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش کشاورزی و دام و طیور است که با استفاده از دانش دامپزشکان و علوم نوین در حال اجرا است.

شعبانی‌فرد اضافه کرد: آگاهی کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی از نیازهای آنان است که می‌تواند جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول