اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

کم آبی مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران کم آبی است.

کم آبی مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رضا عظیمی صبح امروز در هفدهمین کارگروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران در بابل اظهار داشت: مازندران به لحاظ ساختار اقلیمی دارای سه اقلیم متفاوت بوده که این امر تنوع و ظرفیت ویژه‌ای را در تمام بخش‌های کشاورزی رقم زده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کسب رتبه برتر گواهینامه تولید نهال مرکبات، وجود مدرن‌ترین گلخانه گل رز کشور در آمل، نخستین استان دریافت کننده استاندارد تولید توت فرنگی، کسب برند تولید مرغ سالم از دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان بهترین طیور کشور، وجود بزرگترین ومدرن‌ترین شالیکوبی کشورکه موفق به کاهش شش درصدی ضایعات برنج شده است.

عظیمی تصریح کرد:همچنین اولین استان زهکشی مورد مطالعه در 155 هزار هکتار زمین، از نظر سطح زیر کشت و تولید برنج وزیر شاخه برنج رتبه اول کشور، در تولید مرغ و جوجه یک روزه رتبه اول کشور، رتبه اول آبزی‌پروری کشور، اولین مرکز تولید و تکثیر ماهیان خاویاری که برای اولین بار در کشور توسط بخش خصوصی انجام شد، داشتن جنگل و مراتع قدیمی دوران سوم زمین شناسی، با توجه به خرده مالکی و پراکندگی موجود در مازندران، اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در 19 هزار هکتار از اراضی مازندران که رکود جهانی است، از فعالیت‌های ویژه‌ای است که مازندران را قطب برتر، کشاورزی کشورکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: مهم‌ترین مشکل توسعه بخش کشاورزی مازندران کم آبی است، آب گرفتگی در شش ماه از سال و کم آبی در همان زمین‌ها، در زمان مورد نیاز آب، از مشکلات عمده در این خصوص است.

این مسئول با اشاره به دغدغه‌های مهم بخش کشاورزی بیان داشت: بالا بودن هزینه تولید، ضایعات بالای محصولات زراعی و کمبود تجهیزات و امکانات کشاورزی از جمله کمباین، از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی برای احداث باغ مادری در پیوند مرکبات سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، زیرا اگر باغ سالم و اصلاح شده داشته باشیم نهال سالمی خواهیم داشت و برای داشتن نهال سالم نیاز به پایه مادری سالم است که در این راستا برای اولین بار در کشور در مازندران دردو هکتار زمین این کار انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: مازندران برای اولین بار موفق به تولید میگو پانامی شده است.

عظیمی با اشاره به اهداف استراتژیک سازمان جهاد کشاورزی مازندان ابراز داشت: اقتصادی‌تر کردن تولید، تولید پایدار محصول سالم، توسعه صادرات، تهیه طرح‌های 12 گانه در سال جاری به عنوان طرح‌های راهبردی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشور ما در تولید مرغ رتبه هشتم دنیا و مازندران رتبه اول تولید مرغ کشور را دارد.

وی با اشاره به وجود مرکز پرورش مرغ لاین در مازندران افزود: مازندران تنها استان کشور است که در خاورمیانه چرخه کامل پرورش طیور را دارد که اگر وجود مرغ لاین نبود چرخه طیور ما با مشکل مواجه می‌شد، وجود مرغ لاین کمک به چرخه خودکفایی طیور کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه 190 نفر با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در مجتمع مرغ لاین فعالیت دارند، اذعان داشت: امیدواریم جایگاه این پروژه در چرخه تولید مرغ کشور برای تصمیم‌گیران شفاف‌تر شده و پیگیری‌های لازم در قانون با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای ‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول