اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

پرداخت 407 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 407 میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و 393 طرح در این استان پرداخت شده است.

پرداخت 407 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تورج سعیدی شنبه‌شب در هشتمین نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی استان به ارائه گزارشی از عملکرد طرح توسعه استان در سطح کشور پرداخت و اظهار کرد: کردستان از تعداد طرح‌های مصوب ستادهای اجرایی این طرح به تفکیک اشخاص حقیقی، تعاونی و شرکت سهامی زراعی تا پایان شهریور امسال ششمین استان کشور است.

وی تصریح کرد: از نظر تعداد مجریان طرح‌های توسعه کشاورزی نیز در قالب تعاونی و شرکت سهامی، کردستان رتبه 11 کشور را دارد.

وی میزان اشتغالزایی پیش‌بینی شده در ستاد اجرایی کشور را 218 هزار نفر عنوان کرد و گفت: کردستان رتبه چهارم اشتغالزایی طرح‌های توسعه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان به وضعیت اراضی واگذار شده برای اجرای این طرح در استان نیز اشاره کرد و گفت: کردستان از لحاظ واگذاری اراضی به شرکت‌های تعاونی مهر در کشور به عنوان استان برتر معرفی شده است.

سعیدی ادامه داد: در استان کردستان زمینی برای اجرای این طرح به شرکت‌های سهامی زراعی و اشخاص حقیقی واگذار نشده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در زمینه جذب اعتبارات اختصاص داده شده به طرح‌های توسعه کشاورزی رتبه هفت کشوری را دارد، اظهار داشت: این رتبه‌بندی مربوط به بازه زمانی اوایل امسال تا ششم مهرماه جاری بوده که در این مدت 310 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های توسعه استان پرداخت شده است.

وی مقدار تسهیلات پرداخت شده تا 29 مهرماه جاری در استان را 407 میلیارد ریال خواند و بیان داشت: این مقدار تسهیلات به یک‌هزار و 393 طرح توسعه پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر نیز 108 طرح تصویب شده با مبلغ 80 میلیارد ریال در بانک‌های استان وجود دارد.

سعیدی از معرفی 2 هزار و 372 طرح توسعه کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این تعداد طرح با مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به بانک کشاورزی داده شده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول