اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزان تحت پوشش خدمات نظام صنفی کشاورزی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشاورزان استان تحت پوشش خدمات نظام صنفی کشاورزی قرار می‌گیرند.

کشاورزان تحت پوشش خدمات نظام صنفی کشاورزی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عطاء‌الله هاشمی در جلسه شورای هماهنگی سازمان با بیان اینکه تا پایان امسال 25 درصد از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان تحت پوشش خدمات نظام صنفی کشاورزی قرار می‌گیرند، گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال، دست کم 25 درصد از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در این نظام صنفی عضویت داشته و با صدور پروانه صنفی برای آنها از خدمات مختلف این پروانه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی تامین امنیت شغلی، نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی و تامین ادوات و امکانات مورد نیاز کشاورزان را از جمله خدمات ارائه شده از سوی نظام صنفی کارهای کشاورزی استان به بهره‌برداران بخش کشاورزی ذکر کرد.

هاشمی افزود: در حالی که همه اقشار مختلف جامعه و در شغل‌های مختلف دارای شناسنامه شغلی هستند و از خدمات آن بهره‌مند هستند جای پروانه و شناسنامه صنفی کشاورزان در جامعه ما خالی دیده می‌شد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی نظام صنفی از این پس بهره‌برداران بخش کشاورزی دارای شناسنامه شغلی شده و از این شناسنامه و پروانه‌های شغلی صادر شده از سوی این نظام برای استفاده از تسهیلات بانکی تضمین وام بانکی و سایر خدمات اجتماعی موجود جامعه بهره‌مند خواهند شد، افزود: برقراری روابط مطلوب با مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و گسترش آن برای ارائه پیشنهادات و مشاوره در حوزه صنف کشاورزی از وظایف دیگر نظام صنفی است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی استان بر لزوم اجرایی شدن بند 29 قانون بودجه در مورد بخشودگی و استمهال وام‌ها و بدهی کشاورزان به بانک‌ها تاکید کرد و افزود: بانک کشاورزی با عنوان کشاورزان تشکیل شده و در اجرای بند 29 بودجه سال 91، باید بهتر از تمام بانک‌ها عمل کند.

وی نظام صنفی را به عنوان ساختاری ارزشمند و تاثیرگذار دانسته و توجه و حمایت از نظام صنفی توسط مسئولان را گامی مهم در حمایت از برنامه‌های دولت، ایجاد هویت در بهره‌برداران و همچنین حرکت به سوی ارتقای بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این نظام با هدف مشارکت دادن بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌های بخش کشاورزی ایجاد شده و در راستای توسعه امور کشاورزی و حمایت از بهره‌برداران این بخش برنامه‌های مختلفی چون ارائه الگوی کشت، تعیین قیمت واقعی، تامین نهاده‌ها، سیاست‌گذاری و مسائل رفاهی نظیر بیمه تامین اجتماعی بهره‌برداران را پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول