اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان خبر داد

پرداخت 439 فقره تسهیلات در راستای طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان گفت: 439 فقره تسهیلات به مبلغ 179 میلیارد ریال در راستای طرح توسعه کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت 439 فقره تسهیلات در راستای طرح توسعه کشاورزی

علیرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال 416 فقره تسهیلات به مبلغ 927 میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی استان به متقاضیان پرداخت شده که بیش از 95 درصد آن در بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی در بخش‌‎های آبیاری تحت فشار، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی، احداث و توسعه باغات، دام و طیور و سایر موارد مرتبط با بخش کشاورزی صورت گرفته است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات حرف نخست را در طرح توسعه کشاورزی می‌زند، تصریح کرد: از ابتدای سال جلساتی مبنی بر توسعه طرح کشاورزی تشکیل شده و نهایتاً در خرداد و تیرماه طرح‌های متقاضی تسهیلات توسط کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به بانک معرفی شده است.

وی بیان داشت: تمام نیروهای استان در حال حاضر برای اجرای طرح توسعه کشاورزی بسیج شده‌اند و از تمام امکانات در این زمینه استفاده شده تا تسهیلات مربوط به این طرح با اولویت خاص پرداخت شود.

طاهری با بیان اینکه مصوبات استان در زمینه طرح توسعه کشاورزی 179 میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: 439 فقره تسهیلات به مبلغ 179 میلیارد ریال در راستای طرح توسعه کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده که تاکنون 323 فقره موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نرخ سود هفت درصدی تسهیلات برای متقاضیان ابراز داشت: اشتغالزایی این طرح‌ها نیز 323 نفر برآورد شده که پرداخت تسهیلات در زمینه دام و طیور، شیلات و آبزیان، توسعه باغات، صنایع تبدیلی و... صورت گرفته است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان اضافه کرد: از برنامه‌های ما برای نیمه دوم سال افزایش 20 تا 30 درصد پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی ادامه داد: محدودیت منابع از جمله مشکلاتی است که در زمینه پرداخت تسهیلات با آن روبه‌رو هستیم که از دو طریق وصول مطالبات تسهیلات پرداختی قبلی و رشد سپرده‌های مردمی تأمین می‌شود و با افزایش منابع، پرداخت تسهیلات نیز 100 درصد افزایش می‎یابد.

طاهری با بیان اینکه در رابطه با سپرده‌های مردمی مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: سال‌هاست که استان در زمینه وصول مطالبات مشکل دارد و عمدتاً این امر ناشی از تمدیدهای مکرری بوده که دولت انجام داده و عده‌ای که می‌توانستند بدهی‌هایشان را بپردازند ولی نپرداخته‌اند.

وی با اشاره به تلاش در زمینه وصول مطالبات ادامه داد: در کنار این امر بانک مساعدت لازم را با کسانی که واقعاً در زمینه پرداخت بدهی خود مشکل داشته باشند، خواهد داشت.

مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان اظهار داشت: اقداماتی نیز برای تشویق در پرداخت بدهی‌ها صورت گرفته از قبیل حذف جریمه دیرکرد که در صورت بازپرداخت به موقع اقساط آینده، جریمه دیرکرد گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تا پایان شهریورماه توانسته‌ایم 48 درصد از مطالبات خود را وصول کنیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه به برنامه تعیین شده بانک برسیم.

طاهری تصریح کرد: در حال حاضر متوسط وصولی استان‌های کشور 60 درصد است و حتی استان‌هایی داریم که بیش از 80 درصد وصولی دارند و این در حالی است که استان همدان 48 درصد مطالبات خود را وصول کرده است.

وی با اشاره به رواج فرهنگ بدحسابی در استان طی سالیان گذشته تأکید کرد: از دیگر مشکلاتی که در زمینه وصول مطالبات وجود دارد و خارج از اختیار بدهکاران است می‌توان به عواملی مانند خشکسالی، نوسانات بازار و افزایش قیمت نهاده‌ها به ویژه نهاده‌های دامی و... اشاره کرد که باعث شده برخی نتوانند اقساط خود را به موقع پرداخت کنند و در این زمینه نیز بانک کشاورزی با تقسیط مجدد بدهی فرصت دوباره‌ای برای بازپرداخت اقساط بدهکاران فراهم کرده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی همدان افزود:‌ صندوق بیمه محصولات کشاورزی خساراتی را که ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و... بوده است را زیر چتر حمایتی خود گرفته و در سنوات گذشته نیز غرامت‌ها را مطابق با تعرفه تعیین شده پرداخت کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های نیمه دوم امسال عنوان کرد: عمده فعالیت‌های ما در پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات خلاصه می‌شود که هر قدر بتوانیم منابع بیشتری را تأمین کنیم به همان نسبت تسهیلات بیشتری در اختیار تولیدکنندگان کشاورزی قرار می‌گیرد.

طاهری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت منابع توسط شعب بانک کشاورزی در استان همدان 1.7 برابر سپرده‌هایی که در اختیار داشته‌ایم تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول