اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 18 ذی‌الحجه

واقعه غدیر در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه واقعه بزرگ غدیر با تمام ویژگی‌های بارز و خاص خود در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود.

واقعه غدیر در خراسان جنوبی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرماندار بیرجند عصر امروز در کمیته برنامه‌ریزی عید غدیر در خراسان جنوبی اظهار کرد: صحنه غدیر به سبک قدیم در بیرجند بازسازی می‌شود.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف افزود: بازسازی صحنه غدیر به صورت نمایشگاهی در فضایی باز برگزار می‌شود که یک روز برای بازدید عموم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه واقعه مهم تاریخی غدیر مورد مظلومیت واقع شده است، تصریح کرد: امروز باید حقایق این واقعه مهم برای نسل جوان تبیین شود.

فرماندار بیرجند هدف از بازسازی صحنه غدیر را تبیین واقعه غدیر، تبیین جایگاه غدیر، فرهنگ‌سازی خطبه غدیر و آشنایی نسل جوان با واقعه غدیر دانست و ادامه داد: واقعه غدیر باید در قالب مصادیق واقعی به جوانان ارائه شود.

قاسم‌زاده نداف تبیین ولایت‌مداری در جامعه را منجر به عبور از تمام پیچ و خم‌های دشوار دانست و گفت: با این اقدام دشمنان نیز به اهداف خود نمی‌رسند.

وی اذعان کرد: احکام دینی و معارف باید در قالب هنر و مصادیق برای جوانان بازگو شود تا عمق و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

فرماندار بیرجند بر گرامیداشت واقعه غدیر در سطح شهرستان بیرجند تأکید کرد و گفت: این واقعه باید به درستی برای مردم تبیین شود تا جوانان و نوجوانان بتوانند درس‌های نهفته در آن را فرا بگیرند.

قاسم‌زاده نداف یادآور شد: باید همزمان با عید غدیر نمایشگاهی در سطح شهر راه‌اندازی شود و در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی معرفت‌شناسی برای جوانان تشکیل شود.

فرمانده ناحیه بسیج بیرجند نیز گفت: در اجرا و طراحی این واقعه طراحی خانه مکه، مسیر مکه به غدیر و جایگاه برکه غدیر مورد توجه است.

موسی جوینده از تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای بازسازی واقعه غدیر خبر داد و گفت: در این کمیته‌ها برای تمام موضوعات برنامه‌ریزی دقیق و اساسی انجام شده است.

وی انتخاب زمین مناسب را برای بازسازی این واقعه را مهم دانست و گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده زمین مقابل فرودگاه بیرجند برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول