اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

حادثه غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آبادان با بیان اینکه پایه اصلی حکومت‌های اسلامی از ولایت و بر مبنای ولایت بوده است، گفت: حادثه غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

حادثه غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید ولی‌الله موسوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اعیاد ولایت که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولان شهری برگزار شد، با اشاره به فرهنگ تشیع و نزدیکی این فرهنگ با واقعه غدیر خم اظهار کرد: فرهنگ و معنویت مسلمانان برگرفته از ولایت است و در این میان حادثه غدیر در تاریخ بشریت نقطه عطف و حادثه بزرگی است.

وی افزود: پایه اصلی حکومت‌های اسلامی از ولایت و بر مبنای ولایت بوده و این مهم در واقعه غدیر تبلور یافته و فرهنگ ولایت را در میان مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان ادامه داد: دین اسلام در روز غدیر کامل شده و اصل ولایت مکمل نبوت است بنابراین همه مدیران اجرایی شهرستان باید توجه و عنایت ویژه‌ای به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن برای شهروندان آبادانی داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیر خطه خوزستان در فرهنگ و انتقال ارزش‌های اسلامی به خصوص تشیع گفت: دروازه ورود تشیع به ایران خوزستان بوده و باید در راه انتقال این فرهنگ تلاش هرچه بیشتری انجام شود.

موسوی در خصوص تداخل عید غدیر با مراسم راهپیمایی روز 13 آبان بیان کرد: هر کدام از این مناسبت‌ها نباید دیگری را تحت شعاع قرار داده و باید در جایگاه خاص خود مورد پردازش قرار گیرد.

وی افزود: اصل کار و فعالیت در جشن‌ها و مناسبت‌های انقلابی و اسلامی بر همدلی و اتحاد مدیران اجرایی شهرستان استوار است و ما اصل را بر این قرار می‌دهیم که در کنار هم و با هم کار کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان ادامه داد: مسئولان شهرستان به این نکته مهم توجه داشته باشند که از یکدیگر انتظار مکرر نداشته و ابزار و فعالیت‌هایی را از دیگر دستگاه‌ها انتظار داشته که در حد توان آنان برای اجرایی کردن باشد.

«سیدولی‌الله موسوی» به تازگی از شهرستان امیدیه به آبادان منتقل شده و کار خود به‌عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در این منطقه آغاز کرده است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول