اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد غدیر استان زنجان خبر داد

برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت ایام غدیر در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر بنیاد غدیر استان زنجان گفت: همزمان با ذی‌الحجه برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی متناسب با ایام غدیر در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت ایام غدیر در زنجان

سعید ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به در پیش بودن ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و اظهار داشت: هر روز این ماه به نوعی به غدیر مربوط می‌شود.

وی به نامگذاری‌ روزهای این ماه از نهم تا 25 ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: متناسب با روزهای در نظر گرفته شده برای این ایام برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی در شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی هدف از برنامه‌های تدوین شده برای ایام غدیر را منتقل کردن پیام غدیر اعلام کرد و گفت: خطبه‌خوانی غدیر و برگزاری دوره تخصصی غدیر از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام غدیر است.

دبیر بنیاد غدیر استان زنجان حضور در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام غدیر اعلام کرد و افزود: اوقاف هم در 30 بقعه موجود در سطح استان زنجان مراسم جشن برگزار می‌کند.

وی عنوان جشن‌های برنامه‌ریزی شده برای ایام غدیر را جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی عنوان و تصریح کرد: ارگان‌های دولتی هم برنامه‌هایی در این باره دارند که در ایام غدیر برگزار می‌کنند.

ناصری اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌هایی که ارگان‌های دولتی برای ایام غدیر در نظر گرفته‌اند، نهادهای مردمی و هیئت‌های مذهبی هم در این ایام برنامه‌های در سطح شهرهای مختلف استان اجرا می‌کنند.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هیئت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: این مسابقه کتابخوانی در بین 49 هیئت مذهبی منتسب به امام علی (ع) برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد غدیر استان زنجان از برگزاری نمایشگاه تخصصی نماز در زنجان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه غرفه‌ای مرتبط به غدیر دایر می‌شود.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را چهار تا چهاردهم آبان ماه اعلام کرد و گفت: کارشناسان آستانه حضرت معصومه (س) بر روی محتویات غرفه غدیر نمایشگاه نماز کار ویژه انجام داده‌اند.

ناصری خطبه غدیر بهترین راه برای شناساندن موضوع غدیر برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد زنجان در این ایام مسابقه حفظ خطبه غدیر را برگزار می‌کند.

وی برگزاری گفتمان غدیر را از جمله برنامه‌های طراحی شده توسط تبلیغات اسلامی اعلام و اضافه کرد: این برنامه توسط 10 مبلغ برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد غدیر استان زنجان نواخته‌شدن زنگ ولایت و امامت در مدارس و همچنین شب‌ شعر در حوزه ولایت، گردهمایی غدیرشناسی، مسابقه عکس توسط  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری کرسی غدیرشناسی را توسط سپاه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای ایام غدیر عنوان کرد.

وی از برگزاری 39 برنامه در ایام غدیر توسط ارگان‌ها و تشکل‌های فعال در سطح استان زنجان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری هم مشارکت‌ها به روال سال گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول