اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه:

معارف اسلامی در غدیر خلاصه شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه گفت: همه معارف در غدیر خلاصه شده است.

معارف اسلامی در غدیر خلاصه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که برای ائمه معصومین(ع) در طول دوران تاریخ امامت پیش آمد از مظلومیت و مظلوم ماندن غدیر است.

سلیمانی تصریح کرد: آنچه مایه تاسف مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، این است که ما فقط از غدیر جمله"من کنت مولاه فهذا علی مولا" را می‌دانیم و این نشان از مظلومیت واقعه غدیر در بین مسلمانان است.

وی با بیان اینکه عید غدیر «عیدالله اکبر» است، تصریح کرد: همه معارف در غدیر خلاصه شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه از رسانه‌ها خواست تا غدیر و واقعه غدیر را از مظلومیت با انجام کارهای فرهنگی خارج کنند.

وی مسابقه گذاشتن خطبه غدیر و توزیع این خطبه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه را از جمله کارهای خوبی دانست که در این راستا انجام گرفته است.

سلیمانی ، جشن بزرگ «‌ولایت علوی اکمال دین نبوی» را از ویژه برنامه‌هایی برشمرد که در دستور کار سازمان اوقاف و به تبع آن ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن در 14 بقعه متبرکه در استان، خاطرنشان کرد: شنبه 13 آبان ماه مصادف با 18 ذیحجه در شهرستان کنگاور در امامزاده باقر(ع)‌، امامزاده ابراهیم و امامزاده سید جمال(ع)‌، در شهرستان سرپل‌ذهاب در بارگاه مطهر احمد‌ابن‌اسحاق این جشن برگزار می‌شود.

سلیمانی افزود: در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب در صحن مطهر امامزاده حسن و امامزاده علی‌اکبر، در شهرستان سنقر جهان‌آرا خاتون و امامزاده احمد‌، در شهرستان هرسین امامزاده مهدی، امامزاده باقر بیستون و در شهرستان کرمانشاه امامزاده سیده فاطمه‌، امامزاده قاسم‌پا‌امام ، مسجد امام زمان و مجتمع فرهنگی آل‌آقا جشن بزرگ «ولایت علوی اکمال دین نبوی» برگزار خواهد شد.

وی از برنامه‌های جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی»‌ به سخنرانی، مدیحه‌سرایی، تجلیل از سادات خادم، خطبه‌خوانی‌، برپایی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی اشاره کرد.

در اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه 23 مورد وقف جدید با نیت‌های ترویج قرآن کریم، اطعام، روضه‌خوانی و... به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول