اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واقعه غدیرخم به صورت نمادین در اردکان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: واقعه غدیرخم توسط جمعی از فعالان تعزیه اردکان و به صورت نمادین در محوطه مسکن مهر این شهر اجرا می‌شود.

واقعه غدیرخم به صورت نمادین در اردکان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان امام جمعه اردکان در این نشست استناد به شواهد مستدل تاریخی و دینی در نگارش نمایشنامه این نمایش نمادین را ضروری دانست و گفت: واقعه غدیر از مهم‌ترین اعیاد شیعه محسوب می‌شود و به جاست این نمایش نمادین با نهایت دقت و ظرافت به اجرا درآید.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با اشاره به اهمیت موضوع غدیر در بین شیعیان و ضرورت حفظ آن از طریق تبیین دستاوردهای غدیر در اجتماع، نعمت ولایت را مهم‌ترین دستاورد غدیر دانست و افزود: دشمنان اسلام که مدام به دنبال ایجاد تفرقه در دین هستند، از طریق کمرنگ ساختن واقعه بزرگ غدیرخم قصد دارند تا ارتباط اساسی این دین با زمان حاضر قطع کنند و با خدشه‌دار کردن اصل ولایت، اسلام را دچار خدشه کنند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های محتوایی با مشارکت همه مردم در دهه ولایت و روز عید غدیر اضافه کرد: این عید بزرگ نباید تنها به دید و بازدید و اجرای برنامه‌های سرگرم کننده محدود شود بلکه لازم است برای اجرای یک برنامه عظیم معرفتی در سراسر شهرستان برنامه ریزی شود.

فرماندار اردکان نیز در این نشست از هماهنگی صورت گرفته توسط نهادهای مردمی و ارگان‌های فرهنگی شهرستان برای اجرای جشن بزرگ عید غدیرخم و اجرای نمادین واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: این برنامه امسال به صورت هماهنگ در 100 شهر کشور اجرا خواهد شد که اردکان نیز یکی از این شهرهاست.

احمد کمالی تصریح کرد: مردم اردکان در صبح روز عید غدیر در محل پارک شهر تجمع کرده و کاروان نمادین حجه الوداع که با مشارکت هیئت‌های مذهبی و نهادهای مردمی تدارک دیده خواهد شد را تا حاشیه بیابانی روبه‌روی شهرک مسکونی مهر همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این محوطه واقعه غدیر به صورت نمادین توسط گروه‌های تعزیه و نمایش شهرستان اجرا خواهد شد و پس از آن خطبه غدیریه به همراه ترجمه آن قرائت خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه توسط مردم را ایجاد معرفت جمعی در زمینه واقعه غدیر و مقابله با تبلیغات دروغین دشمنان ولایت برای زیر سئوال بردن این واقعه مهم تاریخی دانست و از مردم شهرستان اردکان خواست با حضور در این برنامه، جشن عید غدیر را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنند.

به گزارش فارس، اجرای نمادین واقعه غدیر در محوطه شهرک مسکن مهر اردکان با همکاری مردم از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

این نمایش صبح روز عید سعید غدیر به اجرا در می‌آید و فعالان هنر تعزیه شهرستان اردکان بخشی از واقعه عظیم غدیر را به نمایش خواهند گذاشت.

نشست ستاد غدیر شهرستان اردکان با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان فرهنگی اردکان در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول