اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

پل کابلی میدان امام حسین (ع) تا عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: پل کابلی میدان امام حسین (ع) مشهد مقدس تا عید غدیر افتتاح می‌شود.

پل کابلی میدان امام حسین (ع) تا عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون 370 میلیارد ریال برای اجرای پل کابلی میدان امام حسین(ع) هزینه شده است که تنها ‌زیبا‌سازی، ‌نورسازی و فضای سبز آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور تاکنون با این ابعاد و اندازه و این سطح استاندارد، پلی احداث نشده است.

پژمان در ادامه با اشاره به بخش درآمدی شهرداری گفت: بخش درآمدی به دلیل درصدی و مطلق عددی 70-80 درصد بهبود پیدا کرده است اگر چه هنوز به صد‌درصد نرسیده‌ایم اما انتظار داریم بدهی‌ها زودتر پرداخت شود تا به صددرصد مطلوب دست یابیم.

پژمان عدد درآمدی شهرداری تا پایان شهریور را حدود 580 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عمده پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید در حالی که بعضی از پروژه‌ها بهره‌برداری شده اما برای آن افتتاحیه گرفته نشده است.

وی در ارتباط با اجرای خط دو قطار شهری مشهد نیز افزود: تمام فعالیت‌ها در این بخش با قوت و جدیت دنبال می‌شود چرا که مجوز استفاده از صندوق‌ ذخیره ارزی گرفته شده است اما برای برخی دارائی‌ها به زمان نیاز داریم.

وی تاکید کرد: 200 میلیون دلار برای خرید ناوگان‌ها نیاز است که در اختیار ما قرار بگیرد که امیدواریم این منابع به حساب ما واریز شود.

شهردار مشهد گفت: رشد در این بخش اتفاق خوبی است چرا که شهرهای دیگر هنوز در بحث دریافت کمک معطل مانده‌اند در حالی که ما برای رشد این بخش اجازه داریم 500 میلیون تومان اوراق مشارکت انتشار دهیم که اگر این اتفاق بیافتد پروژه دو خط قطار شهری با موفقیت کار خود را دنبال می‌کند.

پژمان با اشاره به بودجه 130 میلیارد تومانی دولت در این زمینه اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که در سطح دولت وجود داشته بودجه دولت کاهش داشته است اما از 130 میلیارد تومانی که مصوب شهرداری بود 70 میلیارد تومان آن را پرداخته‌ایم، این درحالی است که خط سه قطار شهری نیز توسط پیمانکاران در حال بررسی است.

پژمان افزود: کارها تقریبا نهایی شده است و تنها دو نشست باقی مانده تا پس از تایید شورای شهر عملیات این خط نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به تخلفات در بحث ساختمان افزود: به شهروندان توصیه می‌کنم قوانین و مقررات را رعایت کنند چرا که ما حداکثر ظرفیتی که می‎توان از زمین استفاده کرد را در نظر گرفته‌ایم.

شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به کمبود نیروی شهرداری در این بخش خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است که مطالبه از پیمانکاران به خوبی صورت می‌گیرد، این درحالی است که نظارت بر روی کار پیمانکاران دقیق‌تر و حساس‌تر اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول