اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

تعداد کلاس‌های درس با 36 دانش‌آموز در زنجان اندک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعداد کلاس‌های درسی که با تعداد 36 دانش‌آموز برگزار می‌شود، اندک است.

تعداد کلاس‌های درس با 36 دانش‌آموز در زنجان اندک است

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان میانگین تراکم در مدارس ابتدایی را 21 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از لحاظ فضا و امکانات مشکلات جدی در مدارس ابتدایی استان وجود ندارد و مشکلات موردی هم قابل بررسی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد مشکلات موجود در کلاس‌های پایه ششم ابتدایی گفت: این کلاس‌ها مشکل خاصی را ندارند و اگر مشکلی وجود دارد مربوط به مدرسه و در نتیجه همه دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نسبت به تراکم دانش‌آموزان مدارس به ویژه کلاس‌های پایه ششم اشراف کامل دارد، تصریح کرد: تراکم کلاس‌ها در کشور شاخص‌هایی دارد که کلاس‌ها بر اساس آنها تشکیل می‌شود.

وی میانگین تراکم دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را در سطح استان زنجان 21 نفر دانست و اضافه کرد: میانگین تراکم در مدارس راهنمایی 22 نفر و مدارس دبیرستان 26 نفر است.

نظری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تشکیل کلاس‌هایی با 30 و 34 نفر در برخی مدارس شهر زنجان در کلاس پایه ششم گفت: سقف تعداد دانش‌آموزان برای تشکیل کلاس‌ها بر اساس قانون می‌تواند 36 نفر هم باشد.

وی کف تعداد دانش‌آموزان برای تشکیل کلاس را در مقاطع راهنمایی 10 و برای مدارس راهنمایی 15 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کلاس‌های 36 نفره که سقف حضور دانش‌آموز در کلاس است در سطح استان زنجان انگشت‌شمار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد گلایه‌های والدین در مورد عدم توانایی معلم در همین آغاز سال تحصیلی در کلاس‌های با تراکم بالا گفت: واحد ارزیابی چنین گزارشی را تاکنون ارائه نداده است.

وی با اذعان به اینکه در واحد 15 هزار نفری پرسنلی ممکن است، مشکلاتی هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش واحد ارزیابی دارد که کارشان فقط ارزیابی عملکردها است و والدین می‌توانند مشکلات موجود در مدارس را به این واحد منتقل کنند.

نظری با رد وجود رابطه بین تک‌نوبته شدن مدارس و تراکم دانش‌آموزان کلاس‌ها اضافه کرد: از چند سال پیش تاکنون میانگین تراکم دانش‌آموزان کلاس‌های درس استان زنجان تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد عدم وجود وحدت رویه در اداره کلاس‌های پایه‌ ششم ابتدایی تصریح کرد: اصل و قاعده در مقاطع ابتدایی اداره کلاس با یک معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: اگر در مدرسه‌ای چند معلم با هم توافق داشته باشند می‌توانند تدریس دروس نظری و پایه را در بین خود تقسیم کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور چند معلم در یک کلاس مقطع ابتدایی برنامه آموزش و پرورش نیست، افزود: اداره یک کلاس توسط چند معلم غیرقانونی هم محسوب نمی‌شود و مدیران مدارس می‌توانند در این مورد برنامه‌ریزی کنند.

نظری اضافه کرد: در برخی مدارس راهنمایی کلاس‌ها به صورت خاص اداره می‌شوند به طوری که کلاس‌ها برای درس خاصی آماده شده‌اند و به جای گردش معلم در کلاس‌ها، دانش‌‌آموزان در کلاس‌های مختلف حضور می‌یابند که این امور به سلیقه مدیریت مدارس مربوط می‌شود.

وی از اشتغال به تحصیل 15 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: این دانش‌آموزان در 650 کلاس درس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مواجه با سوالات پی درپی در مورد مشکلات موجود در مدارس به ویژه تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های پایه ششم، با اشاره به شرایط ویژه کشور گفت: اکنون موقعی نیست که مشکلات را بزرگ کرد، بلکه باید به ایجاد و رواج امید در کشور اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: وضعیت استان زنجان بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول