اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معلمان ابتدایی و راهنمایی صورت می‌گیرد

برگزاری کلاس آموزشی سلامت روان در مدرسه برای معلمان گچساران

خبرگزاری فارس: کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران گفت: کلاس آموزشی سلامت روان در مدرسه با حضور معلمان خانم و آقا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی مدارس در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس آموزشی سلامت روان در مدرسه برای معلمان گچساران

عذرا آذریان پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بهداشت روانی همان سلامت فکر و قدرت سازگاری فرد با محیط و اطرافیان است.

وی یادآور شد: همچنان که از جسم خود مراقبت می‌کنیم روح خود را نیز باید مقاوم‌تر کرده تا زندگی بهتری داشته باشیم.

تکریم شخصیت دانش‌آموز او را در مسیر صحیح هدایت قرار می‌دهد

کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران ابراز داشت: مسئولیت مربیان و اولیای مدرسه فقط در پرورش نیروی عقلی و آشنا کردن دانش‌آموزان به مسائل اجتماعی و اخلاقی خلاصه نمی‌شود.

آذریان معتقد است اولیای مدرسه مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگارانه و تأمین بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانش‌آموزان نیز هستند.

وی تصریح کرد: معلمان و مربیان مدارس با تکریم شخصیت، محبت و توجه، دانش‌آموزان را در مسیر صحیح هدایت می‌کنند.

آذریان با بیان اینکه دانش‌آموز در مدرسه راه‌های مبارزه با کینه‌توزی، دیگر آزاری و حسادت را یاد می‌گیرد، افزود: چگونگی برقراری روابط درست عاطفی، سازگاری با دیگران و مسئولیت‌پذیری از دیگر مواردی بوده که دانش‌آموز از طریق ارتباطات در مدرسه یاد می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی سلامت روان در مدرسه برای معلمان خانم و آقا در مقاطع راهنمایی و دبستان مدارس گچساران به تشریح اهداف برگزاری این کلاس آموزشی پرداخت.

آذریان گفت: مدارس و اولیای مدرسه همان‌گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم آنان و یا برعکس، افسردگی و گوشه‌گیری آنها نیز مؤثر هستند.

وی ابراز داشت: این کلاس آموزشی در ادامه دوره آموزش مهارت‌های زندگی بوده که توسط امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

کارشناس امور بانوان فرمانداری گچساران ادامه داد: این کلاس به همت شبکه بهداشت و درمان گچساران و همکاری آموزش و پرورش این شهرستان برگزار می‌شود.

آذریان با بیان اینکه کلاس آموزشی سلامت روان در مدرسه در روز پنجشنبه از ساعت هشت و 30 دقیقه در تالار فرهنگیان برگزار می‌شود، از عموم معلمان این مقاطع تحصیلی خواست تا در این کلاس حضور داشته باشند.

وی نحوه برخورد با دانش‌آموزان و رفتار و روابط صحیح معلم با دانش‌آموز را از محورهای این کلاس آموزشی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه روز پنجشنبه مصادف با روز جهانی افسردگی است، کارشناس این کلاس آموزشی مسائلی پیرامون این موضوع نیز مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول