اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

183 هزار دانش‌آموز بوشهری راهی کلاس‎های درس شدند

خبرگزاری فارس: صبح امروز در نخستین روز سال تحصیلی در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی، فرهنگیان و دانش‏آموزان، 183 هزار دانش‎آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در استان بوشهر راهی کلاس‎های درس شدند.

183 هزار دانش‌آموز بوشهری راهی کلاس‎های درس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در این آیین گفت: در سال تحصیلی جدید 183 هزار دانش‎آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه راهی بیش از 7 هزار و 981 کلاس درس در قالب یک‌هزار و 927 مدرسه می‎شوند.

خلیل رضایی با بیان اینکه امسال سالی استثنایی و نقطه عطفی در نظام آموزش و پرورش است افزود: سیستم جدید آموزشی برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش ایران اجرا می‏شود که امیدواریم منشأ تحولاتی بزرگ و اساسی در این حوزه باشد.

وی اظهار داشت: نظام جدید آموزش و پرورش یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و نقشه راه و قانونی اساسی در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: ساختار جدید آموزش و پرورش با مراحل رشد و یادگیری دانش‎آموزان همخوانی بیشتری دارد و با هدف ماندگاری بیشتر دانش‎آموزان در مقطع ابتدایی به دلیل سازگاری آنان با این دوره اجرا می‏شود.

رضایی افزایش دوره عمومی تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی و راهنمایی را از دیگر ویژگی‎های نظام جدید آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی با اشاره به حذف پایه اول دوره راهنمایی در نظام جدید آموزشی ادامه داد: در سال تحصیلی 97-98 نیز پیش دانشگاهی حذف می‎شود و تالیف کتاب‎های ششم ابتدایی و تغییر اساسی در کتاب پایه دوم از ویژگی‌های  سال تحصیلی جدید است.

رضایی اضافه کرد: از بین 7 هزار و 981 کلاس مقطع ابتدایی 570 کلاس پایه ششم مستقل و 188 کلاس پایه ششم چند پایه در مناطق روستایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همه معلمان دوره‌های ضمن خدمت را طی کرده‌اند و سازماندهی لازم در حوزه نیروی انسانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول