اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

280 هزار دانش‌آموز در همدان وارد کلاس درس شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 280 هزار دانش‌آموز امروز در مدارس استان همدان حضور پیدا می‌کنند.

280 هزار دانش‌آموز در همدان وارد کلاس درس شدند

عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شروع رسمی آن از امروز در مدارس سراسر کشور 280 هزار دانش‌آموز در مدارس استان حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین یک کلاس به دوره ابتدایی اضافه شده است، تصریح کرد: امسال 23 هزار نفر از دانش‌آموزان در کلاس ششم ابتدایی حاضر می‌شوند و تقریباً 95 درصد از دانش‌آموزان مدارس استان در شیفت ثابت صبح تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: تمام کتاب‌ها در بین دانش‌آموزان توزیع شده و ما در آغاز سال تحصیلی جدید هیچ مشکلی در خصوص کمبود کتاب‌های درسی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در بین کتاب‌های درسی دو کتاب به ششم ابتدایی اضافه شده که این دو کتاب با عنوان کتاب «کار و فناوری» و کتاب «تفکر و پژوهش» با رویکرد محوریت کار و فناوری و ایجاد خلاقیت در بین دانش‌آموزان تدریس خواهد شد.

حسنی‌محتشم همچنین با اشاره به درصد تغییرات محتوای کتاب‌های درسی دوم ابتدایی یادآور شد: 100 درصد محتوای کتب درسی پایه دوم ابتدایی تغییر کرده که این تغییرات با بررسی و تحقیق محققان در راستای بالا بردن سطح آموزش و تربیت در مدارس برای دانش‌آموزان پایه ابتدایی است.

وی اذعان کرد: امسال 24 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان در کلاس اول تحصیل می‌کنند که با برگزاری جشن شکوفه‌ها سعی کردیم تا آنان را با بهترین خاطرات در مدرسه آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش با اشاره به تعداد مدارس استان گفت: 2 هزار و 900 مدرسه در استان است که در اجرای سند تحول بنیادین هیچ کمبودی از لحاظ فضای آموزشی نداریم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول