اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان خبر داد

حضور بیش از 11 هزار دانش‌‌آموز درمیانی در کلاس‌های درس

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: همزمان با اول مهرماه 11 هزار و 700 دانش‌آموز این شهرستان در کلاس‌های درس سه مقطع تحصیلی حاضر شدند.

حضور بیش از 11 هزار دانش‌‌آموز درمیانی در کلاس‌های درس

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان این شهرستان اظهار کرد: درمیان سومین جمعیت دانش‌‌آموزی استان را به خود اختصاص داده است و نزدیک به 6 هزار و 500 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی شهرستان را یک‌هزار و 200 دانش‌آموز اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستان مرزی درمیان 19 مجتمع آموزشی و پروشی شهری و روستایی و 31 آموزشگاه مستقل شهری مشغول آموزش به آینده‌سازان انقلاب اسلامی در این خطه مرزی از ایران اسلامی هستند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان، تعداد مدارس عشایری شهرستان را 28 آموزشگاه در سه مقطع تحصیلی، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر قریب به 3 هزار دانش‌آموز عشایری در این مدارس مشغول ادامه تحصیل هستند.

اژدری وسعت پراکندگی دانش‌آموزان عشایری را در 70 کیلومتر نوار مرز مشترک با همسایه شرقی دانست و افزود: دانش‌آموزان عشایر سربازان خط مقدم خاکریز مبارزه با جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی دشمن به شمار می‌روند که توجه به نیازهای فرهنگی و تربیتی آنان می‌تواند فرزندان این خطه را در مقابل تهدیدات فرهنگی بیمه کند.

وی ادامه داد: از این رو مدیریت آموزش و پرورش درمیان برنامه‌های ویژه فرهنگی و تربیتی مطابق با سند تحول بنیادین و با توجه به شرایط فرهنگی منطقه متناسب با اصول اسلامی برای این کودکان در نظر گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه 120 آموزگار شهرستان روش تدریس پایه ششم ابتدایی را فرا گرفته‌اند، تصریح کرد: آموزش و پرورش درمیان با تمهیداتی که با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، ‌اداره کل آموزش و پرورش استان، مجموعه فرمانداری و شورای آموزش و پرورش اندیشیده شده هیچ مشکلی در این بخش ندارد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان از روز نخست سال تحصیلی بدون دغدغه به فراگیری علوم پایه ششم ابتدایی پرداخته و هیچ دغدغه‌ای از لحاظ کمبود فضا و معلم ندارند.

مدیر آموزش‌و پرورش‌ درمیان، رسالت ‌فرهنگیان ‌و دانش‌آموزان ‌را به ‌عنوان‌ پرچمداران‌ تعلیم ‌و تربیت سنگین‌تر از سایر اقشار جامعه ‌دانست ‌و ادامه ‌داد: ‌سرآغاز بهار تعلیم ‌و تربیت ‌در حالی ‌است ‌که ‌جهان ‌اسلام ‌سوگوار ‌اهانت ‌به‌ پیامبر (ص) ‌است ‌و این ‌به‌ معنی ‌وحشت ‌‌استکبار از بیداری ‌اسلامی ‌و اتحاد جهان‌ کفر در‌ راه ‌مبارزه با اسلام ناب است. 

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول