اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خبر داد

شرکت 100 خانواده بیجاری در مسابقه زندگی در پرتو قرآن و سنت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از شرکت بیش از 100 خانواده در دومین مرحله مسابقه زندگی در پرتوی قرآن و سنت در این شهرستان خبر داد.

شرکت 100 خانواده بیجاری در مسابقه زندگی در پرتو قرآن و سنت

حجت‌الاسلام‌ جلیل مختاری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی طی چند مرحله اجرا می‌شود که در نخستین مرحله اجرای آن نیز بیش از 200 خانواده بیجاری شرکت کردند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ کتابخوانی دینی بین خانواده‌ها و آشنایی آنها با مسائل دینی و قرآنی است.

مختاری‌نیا با اشاره به محورهای برگزاری این مسابقات افزود: ازدواج، محبت به خردسالان و اعتماد به جوانان از جمله موضوعات این مسابقه است.

وی در ادامه از قرآن به عنوان راهنمای عالم بشریت برای حرکت به سمت زندگی سعادتمند و جاودانه نام برد و خاطرنشان کرد: قرآن کامل‌ترین کتابی است که روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

وی به اعجاز و تاثیرات قرآن در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و افزود: تأثیرات معجزه‌ای قرآن در هیچ کتاب انسانی وجود ندارد و به وسیله همین تأثیر در دنیا منتشر و آن را روشن کرده است.

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار، نخستین تأثیر قرآن بر روح انسان است و هرگاه روح منقلب شود، در تصوّرات، گفتار و کردار انسانی نیز انقلاب به وجود می‌آید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای چنین طرح‌هایی بتوانیم گام بلندی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه برداریم.

مختاری‌نیا خنثی‌سازی توطئه‌های نرم و فکری دشمنان را از دیگر تاثیرات برگزاری اینگونه برنامه‌ها دانست و افزود: دشمن به دنبال حذف و کم‌رنگ کردن ارزش‌های دینی در جوامع اسلامی است و برای تحقق این مهم دست به هر اقدامی می‌زند.

به گفته وی، مشارکت خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه‌های دینی و مذهبی بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان خواهد بود.

وی از مردم شهرستان بیجار به عنوان مردمی متدین نام برد و گفت: مشارکت بسیار خوب مردم این شهرستان در برنامه‌های مختلف نقش مهمی در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن هتک حرمت پیامبر عظیم‌الشان اسلام توسط ایادی استکبار جهانی اظهار کرد: دشمنان باید بدانند با اینگونه اقدامات نه تنها از جایگاه نبی اکرم کاسته نمی‌شود، بلکه عشق و علاقه انسان‌ها به گرویدن به اسلام ناب محمدی بیشتر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار توهین به پیامبر اسلام را توهین به مقدسات تمامی مسلمانان جهان دانست و گفت: توهین به مقدسات اسلام نشانه حماقت و ترس دشمنان از گسترش این دین الهی و نجات‌بخش است.

مختاری‌نیا تصریح کرد: اگرچه این جنایت برای مسلمانان بسیار سنگین بود، اما زمینه‌ وحدت و همبستگی بیش از پیش مسلمانان در سراسر جهان را به وجود آورد.

وی در پایان بهترین راه مقابله با اهانت به مقدسات را وحدت و انسجام مسلمانان دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید با شناخت ابعاد توطئه دشمنان نقشه‌های شوم آنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول