اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری آموزش و پرورش و اوقاف اصفهان

300 هزار نفر در مسابقات قرآن استان اصفهان شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 300 هزار نفر در سی و پنجمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم استان اصفهان شرکت می‌کنند.

300 هزار نفر در مسابقات قرآن استان اصفهان شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای هم‌افزایی برنامه‌های فرهنگی جلسات مکرری توسط این اداره کل با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در سال جاری برقرار شده است، افزود: طبق برنامه و توافقات انجام گرفته مقرر شده است که مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی زیر 16 سال، شکوفه‌ها و بزرگسالان به صورت مشترک برگزار شود.

وی بیان داشت: اداره اوقاف و آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات قرآنی رشته‌های قرائت، حفظ (یک جزء، دو جزء، پنج جزء، 10 جزء و حفظ کل) و در رشته‌های مفاهیم تخصصی و همچنین طرح ملی حفظ قرآن کریم مشارکت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: آموزش کلیه رشته‌های قرآن کریم، تأمین مربی و داوری به عهده اداره اوقاف اصفهان و در اختیار قراردادن فضای کلاس‌های آموزشی به عهده اداره آموزش و پرورش استان است.

وی تاکید کرد: برگزاری بخش آموزشگاهی تا سطح مناطق مسابقات قرآن به صورت مشترک از طریق دو اداره برگزار می‌شود، این در حالی است که هنوز وضعیت بخش استانی آن مشخص نشده است.

نقدعلی با بیان اینکه اصفهان دومین استان در کشور است که با امضای توافقنامه بین اداره آموزش و پرورش در صدد یکپارچه‌کردن برنامه‌های قرآنی است، افزود: برای تمام شرکت‌کنندگان در کلاس‌های قرآنی کارنامه قرآنی صادر می‌شود که این کارنامه مورد تایید اداره‌های اوقاف و آموزش و پرورش بوده و به طور کامل دارای اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ملی حفظ قرآن کریم از طریق اداره اوقاف برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری این طرح از سوی اداره آموزش و پرورش استان نیز به تمامی مناطق ابلاغ شده که در این راستا جلسه‌ای در هفته گذشته با حضور معاونان پرورشی 40 گانه استان در اردوگاه شهر ابریشم برگزار شد و در این نشست تبادل‌نظرهایی در مورد هر چه بهتر انجام شدن این طرح در بین مدارس و اوقاف صورت گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا آخر مهرماه، تعداد شرکت‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن کریم به اداره اوقاف استان معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اولویت برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم و مسابقات در بقاع متبرکه است که در صورت کمبود مکان و مساعدنبودن فضا از مساجد و مدارس استفاده می‌شود.

نقدعلی با بیان اینکه مدت زمان برگزاری مسابقات در مرحله شهرستانی 10 روز است و 300 هزار نفر در تمام رشته‌ها شرکت می‌کنند، گفت: از دهم تا پایان آبان ماه جاری، مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن برگزار می‌شود و مرحله استانی آن در 20 آذرماه پایان می‌یابد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح مشترک مسابقات قرآنی اوقاف با آموزش و پرورش، کشف استعدادهای بالقوه در آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه فعالان قرآنی در سطح آموزش و پرورش و تربیت چهره‌های بین‌المللی قرآن است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول