اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری مرحله شهرستانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی از ابتدای آبان ماه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله شهرستانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی در اصفهان

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه متولی اجرای برنامه‌های قرآنی است، اظهار کرد: مجموعه اوقاف با برگزاری مسابقات قرآنی درصدد شناسایی استعداد‌های قرآنی موجود در استان است.

وی ادامه داد: همچنین توافقنامه‌ای با آموزش و پرورش استان منعقد شده است که بر اساس این توافقنامه مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف و در رده‌های سنی زیر 16 سال، شکوفه‌ها و بزرگسالان به صورت مشترک برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی از ابتدای آبان ماه در تمام شهرستان‌های استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات بیش از 300 هزار نفر در سطح استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ یک جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کامل و قرائت، ترتیل، مفاهیم تخصصی، اذان، ابتهال و تواشیح توانایی‌های خود را ارزیابی می‌کنند.

نقدعلی با بیان اینکه این مسابقات برای شرکت‌کنندگان در دو رده سنی زیر 16 سال و بزرگسالان در استان برگزار می‌شود، تاکید کرد: البته بر اساس توافقنامه صورت گرفته با آموزش و پرورش بیش از 200 هزار نفر از سوی این اداره در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

وی به حضور 50 داور در این دوره از مسابقات قرآنی استان اشاره کرد و افزود: مرحله استانی سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآنی نیز آذر ماه امسال در استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بودجه بخش داوری این دوره از مسابقات بر عهده اداره اوقاف بوده و جوایز آن بر عهده مجموعه اوقاف و آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه در مجموع هزینه برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات شهرستانی قرآن کریم به عهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با تجمیع مسابقات قرآن در اداره آموزش و پرورش و اوقاف، سطح کیفی این مسابقات در آموزش و پرورش و سطح کمی آن در اداره اوقاف افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول