اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد

شرکت 80 هزار نفر در سی و پنجمین مسابقات قرآن کریم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: 80 هزار نفر در سی و پنجمین مسابقات قرآن کریم شرکت می‌کنند.

شرکت 80 هزار نفر در سی و پنجمین مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و هجدهمین دوره مسابقات اذان و تواشیح در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به دردناک بودن بی‌حرمتی به رسول گرامی اسلام در بین ملت مسلمان به خصوص مردم ایران، اظهار کرد: در ستاد عالی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی با توجه به هتک حرمت صورت گرفته به پیامبر اسلام، نام مقدس پیامبر را در مسابقات قرآن مطرح کردیم.

سلیمانی با بیان اینکه شعار قرآنی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، «تطهیر در جاری قرآن با لبیک به رسول رحمت» است، تصریح کرد: برگزاری این مسابقات فرصتی است تا جان‌مان را با آیات نورانی قرآن کریم طهارت دهیم چراکه شرط لبیک گفتن واقعی به پیامبر است.

وی با اشاره به جایگاه اداره‌کل اوقاف در برگزاری این مسابقات، افزود: براساس نص صریح قانون اساسی، اداره‌کل اوقاف متولی برگزاری مسابقات سراسری حفظ، قرائت‌، ترتیل و مفاهیم از مقطع شهرستانی تا رده‌های بین‌المللی با معتبر‌ترین مدرک است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت‌: مسابقات در 4 رشته اصلی، حفظ در 6 رشته یک جزء، 2.5 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم‌، قرائت، ترتیل و مفاهیم است.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در 2 مقطع شکوفه‌ها در زیر 16 سال و بزرگسالان بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه مقطع شکوفه‌ها با همکاری و به صورت مشترک با اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود، گفت: در هر دو مقطع 80 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

وی زمان برگزاری مرحله استانی را 11 تا 13 آذرماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: 15 تا 17 آبان ماه مرحله آموزشگاهی و 27 تا 30 آبان نیز مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: مکان برگزاری مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی در شهرستان صحنه است‌.

وی با بیان اینکه این مسابقات اعتبار دولتی ندارد، اظهار کرد: اعتبار این مسابقات از محل موقوفات قرآنی تامین می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در هر رشته از هزار و 728 نفر تجلیل می‌شود که در مقطع شکوفه‌ها 1440 نفر در مرحله شهرستانی و 216 نفر در مرحله شهرستانی در مقطع بزرگسلان تجلیل می‌شود. 36 نفر از مقطع شکوفه‌ها و 36 نفر از مقطع بزرگسالان به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین داوری، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی‌، برگزاری نمایشگاه کتاب و ... را از برنامه‌های جانبی این مسابقات عنوان کرد.

وی در پایان به برگزاری هجدهمین مسابقات اذان و تواشیح اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات تا 15 آبان و مرحله استانی این مسابقات تا اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول