اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

نخستین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» در سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نخستین دوره مسابقات مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه مدیران و کارکنان 25 دستگاه‌ عضو شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در استان سمنان تا پایان امسال برگزار می‌شود.

نخستین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری، تلاش برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ قرآن کریم میان مردم، ایجاد زمینه لازم برای انس هر چه بیشتر کارکنان دستگاه‌های فرهنگی با آموزه‌های قرآنی و ارتقای سطح معلومات آنان و زمینه‌سازی برای توسعه فضای تبلیغی، آموزشی و استمرار آن در سال‌های آینده را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برای برگزاری این مسابقات افزود: مرحله استانی این مسابقات با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در فصل پاییز برگزار شده و نفرات اول تا سوم هر رشته برای شرکت در مرحله کشوری به سازمان دارالقرآن‌الکریم معرفی می‌شوند.

شکری هدف این مسابقات را جلب حضور حداکثری کارکنان دستگاه‌های فرهنگی در راستای انس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی ثابت می‌توانند تا پایان شهریور امسال با مراجعه به پایگاه اینترنتی تلاوت به نشانی www.telavat.com در این مسابقات نام‏نویسی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: هر شرکت‌کننده تنها مجاز به شرکت در یکی از رشته‌های حفظ یا قرائت است و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ یا قرائت می‌توانند در رشته مفاهیم نیز به رقابت بپردازند.

وی افزود: شرکت‏کنندگان در بخش حفظ در پنج بخش حفظ یک، پنج، 10و 20 جزء و کل قرآن رقابت می‌کنند و در رشته مفاهیم نیز ترجمه و تفسیر سوره مبارکه انفال برای برادران و ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نور برای خواهران در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ادارات کل صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‏آموزان، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ستاد اقامه نماز از جمله دستگاه‌های فرهنگی استان هستند که می‌توانند در نخستین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» شرکت کنند.

شکری افزود: مسابقات کشوری «تسنیم» در بهمن ماه توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار شده و هدایای برگزیدگان هر رشته در مراسم اختتامیه به آنها اهدا می‏شود.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول