اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان ‌رضوی‌ خبر داد

برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم از آبان ماه سال جاری

خبرگزاری فارس:معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف این استان در آبان ماه سالجاری خبر داد.

برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن‌کریم از آبان ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی با بیان اینکه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی آبان‌ماه سال‌جاری آغاز می‌شود، اظهارکرد: ثبت ‌نام مسابقات قرآن خراسان‌رضوی از اول تیرماه آغاز شده و تا اول آبان ماه در دو گروه سنی شکوفه‌ها(زیر 16 سال) و بزرگسالان(بالای 16 سال) ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مسابقات شامل مرحله‌های شهرستانی، استانی و کشوری است، افزود: مرحله شهرستانی مسابقات آبان ماه برگزار و نتیجه آن نیز تا پایان همان ماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های مسابقات شامل قرائت، ترتیل، مفاهیم تخصصی(ویژه بزرگسالان) و حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم شامل یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل می‌شود که البته بزرگسالان در بخش حفظ از مرحله حفظ 10 جزء تا حفظ کل قرآن کریم، مجاز به شرکت در مسابقه هستند.

آخوندی هدف از برگزاری مسابقات را انس بیشتر جوانان و نونهالان با قرآن کریم و جامه عمل پوشاندن به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نیازمندی جامعه به یک میلیون حافظ و قاری دانست و یادآور شد: حفظ قرآن و مسایل قرآنی تاثیر زیادی بر جوانان و نونهالان گذاشته و شور و شوق فراوانی بین جوانان و نونهالان ایجاد می‌کند که همین امر باعث رقابت سالم بین استان‌ها نیز می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام بزرگسالان در اداره‌های اوقاف شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی و ثبت‌نام شکوفه‌ها(نونهالان) در مدارس آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین کمیته‌های مختلفی شامل ادارات، بانوان، سازمان‌های کارگری، شهرستان‌ها، روستایی، موسسات، جلسات ایثارگران، اصناف و نونهالان برای ثبت‌نام شرکت‌کنندگان تشکیل شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه طرح تشکیل کمیته‌های قرآنی خراسان‌رضوی در اختیار دیگر استان‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد کمیته در سال گذشته برای اولین بار در خراسان‌رضوی اجرا شد که با همکاری کمیته‌ها، ثبت‌نام شرکت‌کنندگان به 104 هزار نفر رسید، از همین رو امسال نیز این طرح در اختیار استان‌های دیگر قرار گرفته است تا به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول