اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

بی‌رغبتی جوانان به ازدواج جامعه را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: پدیده بی‌رغبتی جوانان دختر و پسر به ازدواج، صیانت جامعه، عزّت و اخلاق جامعه، بنیاد مقدّس خانواده و عائله و آسایش روحی جوانان را تهدید می‌کند.

بی‌رغبتی جوانان به ازدواج جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی با تبریک سالروز ازدواج ملکوتی و پیوند قدوسی حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع)، ابراز داشت: فرصت را غنیمت شمرده، به همگان، به همه خانواده‌ها، به همه پدران و مادران، به همه جوانان عزیز پسران و دختران و به همه کسانی که می‌توانند به این هشداری که به عرض می‌رسانم پاسخ مثبت بدهند، ‌به نویسندگان، به روزنامه‌نگاران، به گویندگان و وعّاظ و کسانی که می‌توانند نسل حاضر را هدایت کنند، به آنان که با کمک‌های اقتصادی و مادّی توان اقدام و فداکاری دارند هشدار می‌دهم که پدیده بی‌رغبتی جوانان دختر و پسر به ازدواج، صیانت جامعه، عزت و اخلاق جامعه، بنیاد مقدّس خانواده و عائله و آسایش روحی جوانان را تهدید می‌کند.

در ادامه آمده است: سنتی که در اسلام تا حدی بر آن تأکید شده است که رسول اکرم صلّی‌الله علیه و آله در شأن و قدر آن می‌فرماید: «النِّکَاحُ‏ سُنَّتِی‏ فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی»‏(4) باید در جامعه اسلامی مورد تشویق و ترویج باشد.

وی در این پیام با عنوان اینکه این همه جوان پسر و دختر بی‌همسر مناسب شأن و اخلاق اسلامی نیست؛ ابراز داشته است: پسران و دختران سالمند بدون همسر هر چه بیشتر شود، علامت نقص اجتماعی است و هر چه کمتر باشد، علامت کمال جامعه و التزام به اخلاق اسلامی است.

نامه‌های بسیاری از این جوانان به ما می‌رسد که بسیار ناراحت‌کننده است. غریزه جنسی از قوی‌ترین غرائز است و باید به آن پاسخ داده شود.

در ادامه با مسئول خواندن پدران و مادران آمده است: برنامه‌ها را باید آسان گرفت، شرایط باید در کمال اختصار باشد. در روایات است اگر به کسی که دین و اخلاق او پسندیده باشد و به خواستگاری آمد و به عبارت دیگر کفو بود، جواب نفی بدهید، معرض فتنه و فساد بزرگ در زمین است.

این پیام می‌افزاید: از عبادات بسیار بزرگ، سعی در ازدواج پسر و دختر و بنیادسازی و تشکیل عائله است که این کار خدمت به امنیّت جامعه می‌باشد.

وی در این پیام هشدار می‌دهد: با اطّلاعاتی که دارم این روی‌گردانی از ازدواج را بسیار خطرناک می‌دانم. در اسلام، سعادت جوان، ‌سعادت خانواده، ‌سعادت پسر و دختر در این است که این سنّت حسنه را به تأخیر نیندازند و از این همه مصالح، منافع و دفع مفاسد چشم‌پوشی نکنند.

این کم نیست و خیلی بالا و با معنی است که می‌فرماید: «هر کس ازدواج کند، نصف دین یا دو ثلث دین خود را مالک شده است.»

اولیاء دین، بزرگان، مصلحان و خیرخواهان عالم بشریّت که این همه سفارش به افراد کرده‌اند اهمّیت موضوع را در نظر داشته‌اند.

در پایان آمده است: همسرداری، دین و ایمان و اخلاق انسان را بیمه می‌کند و نشاط‌بخش و آرامش‌آفرین است.

به پدران و مادران توصیه می‌کنم که با فرزندان خود همراهی کنید. روی سلیقه‌های شخصی خودتان موجب تأخیر این برنامه سرنوشت‌ساز نشوید، مسئول تأخیر ازدواج فرزندان که گاه موجب محرومیت آنها می‌شود، نشوید. تشریفات زائد را کنار بگذارید و مهریه‌ها را مناسب قرار دهید و همه با توکل و اعتماد به خداوند متعال اقدام نمایید که ان‌شاء‌الله تعالی جامعه‌ای با نشاط، شاداب و مطابق دستورات اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول