اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیست و ششم مهر ماه

زنگ ورزش در بوستان نجمه خاتون قم نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ضمن تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی، ورزش و ازدواج از نواخته شدن زنگ ورزش در قم خبر داد.

زنگ ورزش در بوستان نجمه خاتون قم نواخته می‌شود

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: همه ساله روز 26 مهر ماه به عنوان روز تربیت بدنی و ورزش نام‌گذاری شده و از این روز تا دوم آبان‌ ماه نیز با عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش یاد می‌شود که در آن انتظار جامعه ورزش از مسئولان این است که به صورت ویژه به موضوعات مختلف ورزش در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، همگانی و قهرمانی بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به این مناسبت ضمن گرامیداشت این روز خجسته به منظور آشنایی عموم مردم با روز تربیت‌‌ بدنی و ورزش و آثار ارزشمند آن به لحاظ معرفی عملکرد ورزشی استان قم در رشته‌های مختلف، برنامه‌های متنوعی نیز در نظر گرفته شده است. 

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم افزود: نام‌گذاری و برگزاری مسابقات ورزشی به این مناسبت در روز چهارشنبه 26 مهر ماه و برگزاری و تبلیغات محیطی و برپایی نمایشگاه‌های ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌‌های در نظر گرفته شده محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هماهنگی با صدا و سیما، مطبوعات و رسانه‌های گروهی به منظور مصاحبه و انعکاس عملکرد ورزشی استان قم توسط مسئولان بخش‌های مختلف، تهیه هدایای فرهنگی ورزشی برای تقدیم به همکاران و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی بین آنها نیز از برنامه‌های دیگر این هفته است.

جهان‌بینی عنوان داشت: چاپ پوستر، بنر، بروشور، تراکت تبلیغاتی در خصوص اشاعه ورزش در خانه و خانواده و ورزش اصیل ایرانی نظیر بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌ زورخانه‌ای در اولویت برنامه‌های این هفته قرار دارد.

وی ابراز داشت: انتخاب یک شعار مناسب برای برپایی همایش‌ها و مسابقات ورزشی به این مناسبت، برگزاری رقابت‌های ورزشی ویژه خواهران، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی عمومی، کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری برای خانواده‌ها در سطح استان و شهرستان هم صورت می‌پذیرد.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم بیان داشت: تعامل با آموزش و پرورش در مورد به صدا درآوردن زنگ ورزش در مدارس استان قم و نواخته شدن زنگ ورزش در مراسم ورزش صبحگاهی به شکل نمادین از ساعت 6 و 30 دقیقه روز 26 مهر در بوستان نجمه خاتون منطقه دورشهر انجام می‌شود.

وی افزود: در صورتی که شرایط و امکانات موجود باشد، مراسم تجلیل از خادمین و پیشکسوتان، متخصصان و نوآوران ورزش در حوزه‌های مربوطه از دیگر برنامه‌های مورد نظری است که از سوی این اداره کل برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

جهان‌بینی یادآور شد: دعوت از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی که در میادین بزرگ جهانی، بین‌المللی، آسیایی و کشوری موفقیت‌های مهم را کسب کرده‌اند برای حضور در مراسم ویژه به مناسبت این روز نیز از مهم‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: زیارت قبور شهدا به خصوص شهدای ورزشکار استان قم که در قم نزدیک به 170 نفر از آنها شناسایی شده‌اند همراه با دیدار از خانواده‌ این عزیزان و همچنین ملاقات با پیشکسوتان ورزشی و تهیه مقاله ورزشی و سلامتی هم در رأس برنامه‌های این هفته قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به برنامه‌های هفته ازدواج نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه از امسال رسالت جوانان عزیز را نیز بر عهده داریم، در مقوله ازدواج برنامه‌های متنوعی از جمله جشن‌های ازدواج و نمایشگاه‌هایی به این منظور در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول