اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد استان کرمان خبر داد

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مددجویان فارغ‌التحصیل کمیته امداد در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در تلاش هستیم با تهیه و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و راه‌اندازی کانون فارغ‌التحصیلان برنامه‌ریزی برای اشتغال و ازدواج مددجویان زیر پوشش با سهولت صورت پذیرد.

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مددجویان فارغ‌التحصیل کمیته امداد در کرمان

وحید میرزایی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بیش از 85 هزار خانواده از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد توانسته در بسیاری از بخش‌ها موفقیت‌هایی را کسب کند که همگان به این مهم اعتراف دارند از طرفی این نهاد که از جمله یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) است، نه تنها مددجویان زیر پوشش بلکه در تلاش برای برطرف کردن مشکلات تمام افراد نیازمند جامعه است.

میرزایی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 20 درصد تسهیلات بانکی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به صورت موردی به افراد بی‌بضاعت اعطا می‌شود که زیر پوشش این نهاد نیستند.

وی بیان کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین و از جمله محروم‌ترین استان‌های ایران است، اما با مردمانی سخت‌کوش و مصمم توانسته در کنار مشکلات از ظرفیت‌های ویژه به نحو احسن بهره ببرد.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به حوادث و سوانح چند سال اخیر، کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های 15 سال گذشته، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی‌ و ... شاهد پیشرفت استان کرمان در تمام زمینه‌ها هستیم.

میرزایی افزود: در حال حاضر بیش از 85 هزار خانواده در استان کرمان با جمعیتی افزون بر 270 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای خانواده‌های زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای داریم و هم اکنون 150 کارشناس فرهنگی، مذهبی و تربیتی به صورت چهره‌به‌چهره در خانواده‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان حضور پیدا می‌کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد:‌ این کارشناسان از نزدیک در جریان مشکلات فرهنگی این خانواده‌ها قرار می‌گیرند و بر اساس نیاز خانواده‌های مددجو، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد و خانواده‌های آسیب‌پذیر در اولویت ارجاع به درمانگاه‌های تخصصی مشاوره قرار می‌گیرند تا آسیب‌های اجتماعی احتمالی مددجویان به حداقل برسد.

وی از برگزاری کلاس‌های مذهبی و تربیتی چهره به چهره و گروهی، آشنایی با حقوق شهروندی، مهارت‌های زندگی و ... برای مددجویان و خانواده‌های زیر پوشش آن‌ها خبر داد.

میرزایی عنوان کرد: در گذشته با توجه به محدود بودن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تمام دانشجویان زیر پوشش این نهاد مقدس بودند، اما در حال حاضر  8 هزار و 500 دانشجو و 34 هزار دانش‌آموز زیر پوشش کمیته هستند.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و قبل از کنکور بتوانند از خدمات فرهنگی و حمایتی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

میرزایی افزود: در تلاش هستیم با تهیه بانک اطلاعاتی و راه‌اندازی کانون فارغ‌التحصیلان برنامه‌ریزی برای اشتغال و ازدواج مددجویان زیر پوشش با سهولت صورت پذیرد.

وی از راه‌اندازی هشت مجتمع فرهنگی شبانه‌روزی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در شهرستان‌های محروم قلعه‌گنج، رودبار، جیرفت، بم، بافت، راور، کهنوج و ماهان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان نیازمند روستایی در این مجتمع‌ها اسکان داده می‌شوند.

میرزایی گفت: در حال حاضر بیش از 650 دانش‌آموز که امکان تحصیل برای آن‌ها در روستاها فراهم نبوده در این مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند که بخشی از هزینه‌های آن‌ها توسط مردم خیر و نیک‌اندیش استان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به بحث اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های مدون و حساب شده سالانه باید 10 درصد از جمعیت آماری این نهاد به واسطه اشتغالزایی و توانمندسازی از مجموعه خارج شوند.

میرزایی خاطرنشان کرد: ورود مددجویان به کمیته امداد امام خمینی (ره) هدفمند شده است و مددجویان باید بر اساس برنامه زمانی مشخص مشغول به کار پایدار و درآمدزا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول