اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 12 هزار مورد ازدواج در همدان ثبت شد

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: طی شش ماه امسال، 12 هزار و 513 ازدواج و یک‌هزار و 659 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

بیش از 12 هزار مورد ازدواج در همدان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمهدی حجازی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، جمعیت جوان استان همدان 627 هزار و 442 نفر را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در سنین 24 تا 29 سالگی تعداد دختران بیشتر از پسران است که بیانگر لزوم توجه بیشتر به ترویج امر ازدواج در جامعه است و طی شش ماهه نخست امسال، 39 مورد تسهیلات خوداشتغالی به 22 زن و 17 مرد توسط صندوق مهررضا به جوانان پرداخت شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان تسهیلات ازدواج ارائه شده توسط شبکه بانکی استان را طی شش ماهه نخست امسال، 3 میلیارد و 868 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: بر اساس مقایسه سال‌های 89 و 90 مشاهده می‌شود دارای 2.7 درصد رشد در امر ازدواج و 3.3 درصد رشد در طلاق هستیم به طوری که در سال گذشته 3 هزار و 408 مورد طلاق داشتیم.

وی بیان کرد: طی شش ماه امسال، 12 هزار و 513 ازدواج و یک‌هزار و 659 مورد طلاق در استان ثبت شده که تقریباً برابر با سال گذشته است و در نرخ ازدواج استان از هر 7.5 ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان نیز گفت: دانشگاه پیام نور تعهدی در زمینه ارائه خوابگاه و غذا به دانشجویان ندارد و بیش از 90 درصد دانشجویانش بومی هستند و در این امر تشابه بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد.

اردشیر خزائی افزود: مشکل اصلی جامعه ما بالا بودن ورود 70 درصدی دانشجویان دختر به دانشگاه‌ها و جایگزینی آنها پس از فراغت از تحصیل به جای مردان است، که این معضلی فرهنگی است و نیاز به کاری تخصصی در حوزه پژوهشی دارد.

وی بیان کرد: باید میزان ورود خانم‌ها به دانشگاه کاهش یافته یا متعادل‌سازی شود تا شاهد افزایش فارغ‌التحصیلان دختر نسبت به پسران نباشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز گفت: با تأسیس بنیاد صیانت از خانواده در استان و همکاری همه مردم می‌توان در زمینه آموزش، ازدواج آسان را در جامعه ترویج کرد.

سعید گلستانی افزود: زندگی مجردی در حال افزایش است و خانم‌های تحصیل‌‌کرده به ازدواج با غیر همسطح خود راضی نمی‌شوند، لذا باید ورود خانم‌ها به دانشگاه متعادل شود و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوانان، زمینه ازدواج را پی‌ریزی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در پایان یکی از مشکلات موجود را عدم آشنایی زوجین به وظایف خود عنوان کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر به خصوص شیشه که 45 درصد زندانیان مواد مخدر را شامل می‌شود و سرقت‌های خرد و کلان جامعه همگی به اعتیاد ارتباط دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول