اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

فعالیت‌ها در تسهیل امر ازدواج بیشتر ذهنی است تا عمل‌گرا

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با بیان اینکه در تسهیل امر ازدواج فعالیت‌ها بیشتر ذهنی است تا عمل‌گرا، گفت: امروزه جوانان ابتدا به دنبال تحصیل، اشتغال، مسکن و در نهایت ازدواج رفته و این خود باعث افزایش سن ازدواج می‌شود.

فعالیت‌ها در تسهیل امر ازدواج بیشتر ذهنی است تا عمل‌گرا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌محمد آزاد ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: در هفته ازدواج وظیفه داریم تا زمینه ازدواج آسان را در جامعه فراهم کنیم که برای تحقق این امر نیازمند تسهیلاتی در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

وی افزود: طرح استفاده رایگان زوج‌های جوان از اماکن تاریخی امری در تسهیل ازدواج انجام نمی‌دهد، بلکه باید در این راستا سهم دولت و بخش خصوصی مشخص شود تا بتوان مشکلات را حل کرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در تحقق امر ازدواج، بیشتر فعالیت‌ها ذهنی است تا عمل‌گرا، چرا که امروزه جوانان ابتدا به دنبال تحصیل، اشتغال، مسکن و در نهایت ازدواج رفته و این خود باعث افزایش سن ازدواج می‌شود.

وی بیان کرد: با آموزش‌های فرهنگی در جامعه می‌توان هزینه‌های ازدواج، چشم و هم‌چشمی و انتخاب‌های رویایی را کاهش داده و با ساخت خوابگاه‌های متأهلی بخش خصوصی و دولتی وارد کار شده تا زمینه ازدواج در دانشگاه‌ها فراهم شود.

آزاد ادامه داد: تنها مشکل موجود جوانان برای ازدواج اشتغال نیست، بلکه مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز در این میان اثرگذار است که با از میان برداشتن آن می‌توان سن ازدواج را کاهش داد و بانک‌ها نیز با کاهش ضوابط، تسهیلات را آسان‌تر به زوج‌ها ارائه کنند.

وی تصریح کرد: چهار کارگروه آموزش و مشاوره به ریاست دانشگاه علوم ‌پزشکی و بهداشت و درمان، کارگروه خیرین امر ازدواج با ریاست اداره کل اوقاف و امور خیریه، کارگروه فرهنگی و پژوهشی با ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه رسانه و ترویج فرهنگ ازدواج با رایست صدا و سیمای استان همدان در راستای تدوین برنامه‌های ازدواج تشکیل شدند.

استاندار همدان افزود: در جلسه آینده ستاد ساماندهی امور جوانان، رؤسای کارگروه‌ها تنها به آوردن تعداد جلسات اکتفا نکرده و بیشتر به ارائه عملکردهای انجام شده توجه کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: با تدوین برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات مناسب به قشر متوسط جامعه می‌توان، زمینه ازدواج آسان را در جامعه ترویج و بخشی از مشکلات موجود را برطرف کرد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول