اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم:

قناعت حلقه گمشده ازدواج‌های امروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قناعت و ساده‌زیستی حلقه گمشده جامعه امروزی است بیان کرد: اگر قناعت و توکل در امر ازدواج به صورت فرهنگ دربیاید، کمک زیادی به حل مشکل ازدواج خواهد کرد.

قناعت حلقه گمشده ازدواج‌های امروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری سمینار ازدواج موفق، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا با اشاره به تأثیر هنر در زندگی اظهار کرد: برای افزایش رغبت به ازدواج بین جوانان باید آموزش‌های لازم به صورت کارگاهی و دوره‌ای داده شود و ابزار هنر در این میان می‌تواند نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

وی افزایش سن ازدواج را تهدیدی برای جامعه خواند و خاطر نشان کرد: با برگزاری این دوره‌ها و دادن آموزش‌های لازم و ترغیب جوانان به ازدواج آسان می‌توان گام مؤثری در کاهش سن ازدواج برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم این مهم را نیازمند تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی دانست و ابراز داشت: اگر دستگاه فرهنگی کار کند اما دستگاه اقتصادی خود را دخیل نداند، شرایط مطلوب به وجود نمی‌آید.

وی مسائل اقتصادی را عمده دلیل فرار جوانان از ازدواج دانست و گفت: امروزه جوانان به دلیل تبلیغاتی که طی سالیان در مورد معیشت بعد از ازدواج صورت گرفته است، از ازدواج واهمه داشته و فراری هستند بنابراین اگر تضمینی برای جوان وجود داشته باشد و به ویژه بحث اشتغال آن حل شده باشد، می‌توان امیدوار بود ازدواج از این وضعیت کنونی بیرون بیاید.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص ازدواج و نقش توکل در این امر خطیر عنوان کرد: شاید کسانی به دلیل ترس از معیشت به ازدواج روی نیاورند که این خلاف فرهنگ اسلام و آموزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه قناعت و ساده‌زیستی حلقه گمشده جامعه امروزی است بیان کرد: اگر قناعت و توکل در امر ازدواج به صورت فرهنگ دربیاید، کمک زیادی به حل مشکل ازدواج خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد: اگر جوانان قبل از ازدواج با فرهنگ قناعت آشنا شوند، در افزایش فرهنگ ساده زیستی مؤثر است و ترغیب ازدواج آسان به بازسازی فکری جوانان و هراس از بار مالی ازدواج کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول