اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرستان شوش خواستار شد

تسهیل و توجه به ازدواج جوانان در شوش

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوش خواستار تسهیل ازدواج جوانان شد و گفت: تسریع در ازدواج جوانان موجب پیشرفت فکری و معنوی و رفتن جامعه بسوی آرامش اجتماعی و باعث کاهش فساد در جامعه می‌شود.

تسهیل و توجه به ازدواج جوانان در شوش

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام عبدالرزاق عفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شوش اظهار داشت: ازدواج یکی از اساسی‌ترین مسائل دینی به حساب می‌آید و توجه به آن می‌تواند انسان را نه تنها به ثابت شخصیتی بلکه آرامش ذهنی برساند و این مهم می‌تواند جامعه را به سوی آرامش سوق دهد.

وی افزود: تسهیل در در اختیار قرار دادن تسهیلات ازدواج خود عامل دیگری از شرایطی است که باید برای رفع موانع ازدواج در جامعه فراهم شود.

عفری مسئله کار جوانان را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جوان مسئله کار است و این امر سبب بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شده و مسئولان هرچه سریع‌تر باید برای کار جوانان فکری بکنند تا زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند.

خطیب موقت جمعه شوش توجه به مقام معلم را امری مهم و حیاطی دانست و گفت: توجه به معلمان را باید سرلوحه کارها قرار داد و همچنین توجه به این مهم را دوچندان کرد، زیرا معلمان هستند که باعث رشد فکری اقشار محصل و جوانان در جامعه می‌شوند.

وی ادامه داد: معلمان نیز ضمن توجه به امر معنویت در تدریس و آموزش مسائل معنوی به طوری که برای محصلان قابل فهم باشد را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول عنوان کرد: در تدریس باید تمام مسائل دینی و معنوی لحاظ شود زیر دانش‌آموزانی که با معنویت آشنا باشند می‌توانند تنها به جامعه خود بلکه برای تمام جهان مفید واقع شوند.

عفری همچنین ضمن تأکید بر استفاده از نیروهای نخبه و استفاده از تجربیات آن‌ها در امر اشتغال‌زایی بهره برد تأکید کرد: تمام موانعی که در سر راه قشر نخبه وجود دارد را باید برداشت تا زمینه اشتغال‌زایی و همچنین پیشرفت جامعه حاصل شود.

امام جمعه موقت شوش ضمن تأکید بر توجه دشمنان به جوانان برای سست کردن اراده آن‌ها گفت: دشمنان اسلام و کشور ما تمام تلاش خود را معطوف جوانان کرد و می‌خواهند با تضعیف روحیه و توان آنها باعث عقب ماندگی فکری آنها شوند تا راه استعمار را برای خود باز کنند و مسئولان باید برای این مشکل چاره‌جویی کنند تا شاهد رشد و بالندگی تمام اقشار تحصیل کرده و به ویژه جوانان باشیم.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول