اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌ها/

رضوانی: برگزاری المپیاد ورزشی ‌هد‌ف اصلی وزارت علوم است

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره‌کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی از اهداف اصلی وزارت علوم است زیرا با این روش بهتر می‌توان راه ارتقای سلامت روانی جامعه را تامین کرد.

رضوانی: برگزاری المپیاد ورزشی ‌هد‌ف اصلی وزارت علوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدرضا رضوانی چهارشنبه شب در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در یازدهمین المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در ارومیه، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت در یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور حضور دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی در این مسابقات بود.

وی افزود: حضور پرشور دانشجویان در المپیادهای دانشجویی دلیلی بر این مدعاست که مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور توانسته‌اند تا این قشر را به سمت ورزش جذب کنند.

قائم مقام اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به حضور 103 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در یازدهمین المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور تصریح کرد: از این میان 75 دانشگاه دولتی، چهار دانشگاه وابسته و 24 موسسه آموزش عالی، غیرانتفاعی و جامع علمی و کاربردی در مسابقات حضور داشتند که نسبت به دوره‌های قبل حضور دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای نخستین بار جلوه خاصی به این رقابت‌ها داده بود.

رضوانی در بخشی از سخنان خود بهره‌گیری از برترین داوران کشور را دلیلی بر استقبال بیشتر دانشجویان از مسابقات دانست و عنوان کرد: حضور 59 داور بین‌المللی در کنار 120 داور ملی و درجه یک از مزایای این دوره از مسابقات بود که تلاش دانشجویان برای شرکت در مسابقات و راه‌یابی به مراحل بالاتر را چندین برابر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره‌های بعدی المپیاد برنامه‌ریزی شده تا هر دوره نسبت به دوره‌های قبل دارای مزیت بیشتری باشد.

رقابت‌های یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از بیستم تیر ماه جاری با حضور 3 هزار و 500 نفر ورزشکار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی آغاز و شب چهارشنبه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول