اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رفسنجان خبر داد

نوسازی 442 هکتار بافت فرسوده در رفسنجان

خبرگزاری فارس: شهردار رفسنجان از نوسازی 442 هکتار بافت فرسوده در این شهرستان خبر داد.

نوسازی 442 هکتار بافت فرسوده در رفسنجان

محمد‌رضا حسینی‌اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به عملکرد شهرداری در نیمه نخست امسال اظهار داشت: شهرداری رفسنجان طی این مدت در بعد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی کارکردهای بسیار خوبی داشته است.

وی کارکردهای فرهنگی را مهم‌ترین بخش کارهای شهرداری عنوان کرد و افزود: تلاش ما برای فراهم کردن زمینه مناسب برای داشتن شهروند خوب بوده و تابستان امسال از نظر کمی و کیفی در تمام ابعاد این زمینه فراهم شده است.

حسینی‌اسماعیلی اظهار داشت: با همکاری شهرداری، شورای شهر، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی در 85 مسجد پس از مراسم اختتامیه، تفسیر سوره لقمان با جوایز فرهنگی که سفر به مشهد مقدس یکی از آن‌ها است، برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه کتابخوانی نیز در حال طراحی است و به زودی در سطح شهر اجرا می‌شود، تصریح کرد: حضور روحانیت در پارک‌ها برای نماز جماعت و مشاوره دادن به شهروندان، ایجاد فضای سبز و طراحی سه مدرسه قرآنی از دیگر کارهای فرهنگی شهرداری است.

شهردار رفسنجان تبلیغات هدف‌دار در تابلوهای سطح شهر، راه‌اندازی سایت شهرداری و انتخاب بازرسان شهرداری برای رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات مردم را از کارکردهای اجتماعی شهرداری برشمرد.

حسینی‌اسماعیلی ادامه داد: ساماندهی ایاب و ذهاب دانشجویان برخلاف ضرر سال گذشته از کارهای اجتماعی شهرداری است؛ با این کار امنیت در رفت و آمد آنها برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارتی کردن اتوبوس‌های دانشجویان گامی دیگر برای رفاه حال این قشر از جامعه است، اضافه کرد: 30 دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم هوشمند هستند که در حال حاضر 10 دستگاه فعال بوده و در اختیار دانشجویان است و مابقی به زودی فعال می‌شود.

حسینی‌اسماعیلی برنامه‌ریزی‌های عمرانی شهرداری را حائز اهمیت دانست و گفت: کارهای علمی و دقیقی برای عمران و آبادانی شهرمان انجام می‌دهیم که یکی از آنها نوسازی 442 هکتار بافت فرسوده است که با وجود صرف نیاز به هزینه‌های زیاد برای احیای بافت فرسوده این هدف را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هشت هکتار از بافت فرسوده به مرکز تجارت و فروش پسته تعلق می‌گیرد که با این کار پسته‌فروشان نیز ساماندهی می‌شوند.

شهردار رفسنجان به احداث و بهسازی خیابان‌های سطح شهر اشاره کرد و افزود: طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی شامل دو محله رحمت‌آباد و رستم‌آباد را در پیش داریم و با انجام مطالعات و نیازسنجی طرح‌هایی را برای این مهم پیاده می‌کنیم.

وی جدول‌گذاری و تأمین آب شهرک مشاغل را از دیگر کارهای عمرانی شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: برای مشاغل مزاحم بستری فراهم می‌شود که در این شهرک بدون ایجاد مزاحمت برای مردم به صنعت خود بپردازند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول