اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران عنوان کرد

واکسیناسیون 418 هزار رأس دام علیه بیماری‌های شاربن و آبله

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 418 هزار رأس دام در این شهرستان علیه بیماری‌های شاربن و آبله واکسینه شدند.

واکسیناسیون 418 هزار رأس دام علیه بیماری‌های شاربن و آبله

حمید‌رضا گوهرگانی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دامپزشکی با کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در تحقق دام سالم و غذای سالم گام بر می‌دارد و مجموعه پرسنل دامپزشکی گچساران تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته است.

وی بیان داشت: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دامپزشکی گچساران با اشاره به واکسیناسیون 132 هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این شهرستان ابراز داشت: نام دیگر این بیماری سیاه‌ زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است.

واکسیناسیون 286 هزار رأس دام در گچساران علیه بیماری آبله

گوهرگانی افزود: مخزن‌ این ‌بیماری در دام در گوسفند، بز و گاو بوده‌ و با مرگ‌ و میر بالا و سریعی همراه‌ است‌.

این مسئول از واکسیناسیون 286 هزار رأس دام شامل گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری‌ ویروسی حادی است که بسیاری از حیوانات از قبیل انسان و پرندگان را آلوده می‌کند.

وی بیان داشت: آبله گوسفند و بز بیماری‌های ویروسی بسیار مسری در نشخوارکنندگان کوچک هستند و واکسینه کردن دام نسبت به این بیماری بسیار مهم و مورد توجه است.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با بیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با شبکه دامپزشکی گچساران داشته باشند.

گوهرگانی تصریح کرد: دامداران مجاز به خرید، جا‌به‌جایی و نقل و انتقال دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی نیستند.

وی ادامه داد: به این وسیله و با کنترل جابه‌جایی و نظارت بر حمل و نقل دام از بروز و شیوع بیماری‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

گوهرگانی با تأکید بر لزوم استانداردسازی محل‌‌های نگهداری دام به گاوداران توصیه کرد با بهره‌گیری و استفاده از تسهیلات کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران، واحدهای خود را به حداقل استانداردهای بهداشتی لازم مجهز کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول