اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

توزیع 418 لیتر سم برای سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در شش ماه نخست سال جاری، 418 لیتر سم، برای سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 418 لیتر سم برای سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: دامپزشکی با اجرای برنامه‌های مختلف و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه انتقال بیماری‌ها و سلامت فرآورده‌های پروتئینی نقش موثری دارد.

وی ادامه داد: شبکه دامپزشکی با انجام برنامه‌های واکسیناسیون، مبارزه با بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیماری‌های انگلی، بیماری‌های واگیردار طیور، کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، ارائه خدمات درمانی برای دام و طیور و آموزش به دامداران و مرغداران سلامت غذایی جامعه را تامین می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه تصریح کرد: در راستای پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های وابسته به انگل‌ها، افزایش کیفیت و کمیت گوشت و شیر و کیفیت پوست و پشم استحصالی، برنامه‌هایی به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام در شهرستان بشرویه انجام شده است.

گوهری تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری، 528 لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های جلدی گاو و گوسفند و 418 لیتر سم برای سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی توزیع 532 لیتر شربت برای مبارزه با انگل‌های داخلی و 450 کیلوگرم مکمل برای مبارزه با بیماری‌ها در خشکسالی را از دیگر اقدامات دامپزشکی برای مقابله با بیماری‌های انگلی اعلام کرد.      

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه تامین بهداشت طیور پرورشی و مقابله و کنترل تلفات و بیماری‌های طیور نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 138 هزار و 560 قطعه در مرغداری‌های شهرستان جوجه‌ریزی شده است.

گوهری اضافه کرد: طی این مدت واکسیناسیون 930 هزار قطعه علیه بیماری‌های طیور انجام شده است.

وی تعداد بازدیدها برای مراقبت از واحدهای پرورش طیور را 92 مورد و نمونه‌برداری 140 مورد از طیور را از اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار طیور در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول