اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌ از دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایش بیماری‌ها، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های سرولوژی و کانون‌یابی بیماری از طریق بررسی موارد مشکوک تلفات دام و طیور به صورت مستمر خبر داد.

نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌ از دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: دامپزشکی به عنوان متولی تولید غذای سالم در کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در مقابله با بروز بحران دارد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی ارائه آموزش‌های لازم، تأمین تجهیزات، ایمن‌سازی جمعیت در معرض خطر، برنامه‌ریزی پایش و بررسی وجود موارد احتمالی بیماری مورد توجه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.

صادقی گفت: در این راستا آموزش، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش در مدیریت بحران است که در دو سطح آموزش به همکاران و گروه‌های هدف جامعه انجام می‌شود و همکاران شاغل در مجموعه دامپزشکی و دستگاه‌های مرتبط همچون مرکز بهداشت و مراکز تابع جهاد کشاورزی مورد آموزش‌های لازم در این خصوص قرار می‌گیرند.

وی عملیاتی شدن این طرح‌ها را منوط به فراهم بودن تجهیزات معدوم‌سازی بهداشتی، قرنطینه، لباس و سایر موارد حفاظت شخصی اکیپ‌ها، سم‌پاشی، واکسیناسیون، مواد ضدعفونی کننده همچون آهک، سم و انواع دارو توسط ارگان‌های مختلف و همکاری‌های بین بخشی دانست.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایش بیماری‌ها، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های سرولوژی و کانون‌یابی بیماری از طریق بررسی موارد مشکوک تلفات دام و طیور نیز به صورت مستمر خبر داد، گفت: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای مدیریت بحران از سامانه پایش بیماری‌ها جهت شناسایی کانون‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارائه گزارش وقوع حادثه و تعیین صحت و سقم برای تشکیل ستاد مرکزی بحران استفاده می‌کند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول