اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد

کاهش کانون بیماری‌های دامی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در شش ماهه نخست سال جاری کانون بیماری‌های دامی در استان قم کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش کانون بیماری‌های دامی در قم

مهدی رفیعی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد اداره کل دامپزشکی استان قم در نیمه نخست سال گفت: دامپزشکی در خصوص کنترل بیماری‌های دامی در استان به شاخصه‌های خوبی رسیده و توانسته است درصد بیماری و انتقال آن را کاهش دهد.

وی افزود:‌ بیماری تب برفکی در شش ماهه نخست سال گذشته 80 مورد بوده که در سال جاری بیماری تب برفکی به 65 مورد رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: همچنین آمار مبتلایان به بیماری PPR دامی در سال گذشته 20 مورد بوده که در شش ماهه نخست سال جاری به هفت مورد کاهش یافته است.

رفیعی‌محمدی تصریح کرد: کنترل بیماری با توجه به تراکم دام و اعمال اصول قرنطینه مهم‌ترین موضوع در امور دامی است که باید برای حفظ سلامت دام و فرآورده‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: طرح مایه‌کوبی جامع 90 هزار رأس دام از جمله گاو، گوساله به مدت یک‌ ماه در استان با مشارکت بخش خصوصی به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نیز در کشتارگاه طیور استان قم 7 میلیون و 900 هزار قطعه طیور کشتار شده است.

رفیعی‌محمدی افزود: از این تعداد 35 تن مرغ غیربهداشتی شناسایی، ضبط و معدوم شده است.

وی ابراز داشت: در همین مدت تعداد 245 هزار رأس گوسفند، بز، گاو و گوساله در کشتارگاه کشتار شده که از این میزان 29 تن گوشت غیر بهداشتی شناسایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: همچنین در این مدت 35 تن مواد آلایش دامی غیر بهداشتی در کشتارگاه‌ها شناسایی و معدوم شده است.

رفیعی‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در تمام کشتارگاه‌ها ناظرین بهداشتی و روحانی بر ذبح شرعی دام نظارت دارند گفت: در تمام مراحل کشتار و ذبح دام ناظرین بهداشتی حضور داشته تا دام سالم و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 11 هزار و 500 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهر انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: در این بازدیدها 25 تن فرآورده‌ غیربهداشتی و تاریخ گذشته شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول