اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

توان تأمین گوشت بهداشتی شهرهای اردبیل را داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی دو کشتارگاه صنعتی توان تأمین گوشت مورد نیاز تمام شهرها و مناطق استان اردبیل را داریم.

توان تأمین گوشت بهداشتی شهرهای اردبیل را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: ما در بحث پیشگیری از بیماری‌ها و تزریق واکسن به دام‌ها به ویژه بیماری‌های حاد و خطرناک عملکرد مثبتی داشتیم به طوریکه 100 درصد واکسن مورد نیاز دام و طیور استان با همکاری بخش غیر دولتی تأمین و تزریق شده به طوریکه براساس اصل 44 بخش عظیمی از این اقدام و حرکت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این بخش واگذار شده است.

وی تصریح کرد: البته بخشی از فروش و واکسیناسیون دام و طیور و تزریق واکسن همچنان در اختیار بخش دولتی است تا فعالان این بخش بتوانند به موقع از بروز و شیوع بیماری‌ها جلوگیری کنند.

صالحی در ادامه سخنان خود از مهار بیماری‌هایی همچون تب برفکی، بروسولوز، شاربن و هاری خبر داد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل به دلیل مجاورت با چهار دانشکده دامپزشکی مشکل خاصی در پرورش نیروهای مجرب در این رشته ندارد به طوریکه ما با همکاری مسئولان و تلاش‌های صورت گرفته در صدد رفع مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در تأمین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز استان هستیم.

این مسئول در ادامه به توسعه کشتارگاه‌های صنعتی و راه‌اندازی دو کشتارگاه صنعتی دام و پنج کشتارگاه صنعتی طیور اشاره کرد و ادامه داد: این کشتارگاه‌ها از منافع اقتصادی و درآمدی خوبی برخوردار هستند و به دلیل آن که بخش عظیمی از گوشت مورد نیاز استان‌های همجوار نیز از اردبیل تأمین می‌شود کشتارگاه‌های صنعتی با ظرفیت خوبی فعالیت می‌کنند اما بهتر از این می‌توان از این توانمندی‌ها استفاده کرد.

وی فعالیت چند کشتارگاه سنتی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه با تشدید بازرسی‌ها و اقدامات پیشگیرانه سعی می‌شود سلامت گوشت مورد نیاز مردم به عنوان غذای سالم تأمین شود که در این زمینه با یک فرهنگ‌سازی مناسب کشتار غیر مجاز در این استان به حداقل رسیده است.

به گزارش فارس، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل جایگاه ممتاز این استان را در پرورش دام‌های سبک مناسب با گوشت مرغوب یادآور شد و بیان کرد: ما از مردم انتظار داریم که در خرید گوشت مورد نیاز به مهر بهداشتی و دامپزشکی توجه کنند و از کشتار غیر مجاز و قصابی‌های فروشنده این گوشت‌ها مواد مورد نیازشان را تأمین نکنند.

صالحی در ادامه سخنان خود از تلاش تمام پرسنل دامپزشکی قدردانی کرد و یادآور شد: ما در یاری رساندن به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی و همدردی با آنها هزینه برگزاری مراسم را به این امر اختصاص دادیم تا با تأمین واکسن و همچنین سموم ضد انگل برای دام‌های آن منطقه در غم و درد آنها شریک باشیم.

وی از کاهش واردات دام زنده از ارمنستان نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی اردبیل مرکز کشتار دام‌های وارداتی انتخاب شده اغلب ذبح دام‌های وارداتی در اردبیل صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر از تعداد و جمعیت وارداتی آنها کاسته شده است.

صالحی در پایان کیفیت گوشت پرورش یافته در دامان کوه سبلان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: گوشت اردبیل به گوشت سالم و بدون انگل معروف است که در این زمینه سعی می‌شود برخی قصورها و کوتاهی‌ها جلوگیری شده و سلامت گوشت اردبیل زبانزد عام و خاص می‌باشد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول