اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی خلیل‌آباد:

آموزش دامداران از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد گفت: ارائه آموزش به دامداران از ابتلا و شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری می‌کند.

آموزش دامداران از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، هادی مولودی ظهر امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های این اداره در پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار کرد: دامپزشکی نقش مهمی را در اقتصاد و سرمایه‌گذاری خانواده‌ها دارد.

مولودی افزود: اغلب مردم منطقه خلیل‌آباد در کنار کار کشاورزی به شغل دامداری هم مشغول هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد افزود: ارائه آموزش به دامداران در راستای آشنایی با بیماری‌های مشترک انسان و دام از برنامه‌های مداوم و دارای اولویت این شبکه است.

وی با اعلام اینکه در صورت شیوع یک بیماری خسارات فراوانی به دامداران وارد می‌شود،گفت: حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی در سطح کشور و بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده، تامین و ارتقای سطح بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهداف شبکه دامپزشکی است.

مولودی نظارت بهداشتی را دیگر ماموریت این شبکه دانست و افزود: در راستای ارائه خدمات و وظایفی که در 30 روستای شهرستان انجام می‌شود در سال جاری 144هزار 500 مترمربع جایگاه دام منطقه سمپاشی شده است و در همین مدت 51 هزار و 800 رأس گوسفند و 1600 گاو و گوساله خدمات بهداشتی، سمپاشی و واکسیناسیون شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد به خطرات ناشی از ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، هاری، تب خونریزی دهنده کنگو، آنفلوانزا و تب مالت اشاره کرد و اظهار داشت: سختی کار و شرایط بد بهداشتی، خطرات ناشی از انتقال بیماری‌ها در تماس مستقیم با دام در زمان کالبد شکافی از جمله خطرات و سرایت بیماری به انسان است که پرسنل دامپزشکی را تهدید می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی خلیل‌آباد گفت: شهرستان خلیل‌آباد دارای 105 هزار راس گوسفند و 3 هزار گاو و گوساله است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول