اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

دسترسی به داروی دام‌‌ها در کمتر از یک ربع

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با استقرار 44 داروخانه و 50 مطب دامپزشکی امکان دسترسی به دارو و درمان این بخش به کمتر از یک ربع رسیده است.

دسترسی به داروی دام‌‌ها در کمتر از یک ربع

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی ظهر امروز در نشست با جمعی از دامپزشکان اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر دامپزشکی نظارت بر مراکز عرضه و بازدید از این مراکز است که در یک سال گذشته 46 هزار و 440 مورد بازرسی صورت گرفته است که در این بازرسی‌ها 148 هزار تن فرآوردهای خام دامی فاسد و فاقد مهر بهداشتی غیر‌مجاز و تاریخ‌ مصرف گذشته جمع‌آوری و امحا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط 165 مورد ارجاع پرونده تخلف به مراجع قضایی را داشتیم که جا دارد از تلاش و همراهی مراجع قضایی قدردانی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به نظارت بهداشتی دام و طیور اشاره کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از 4 میلیون و 636 قطعه لاشه مرغ در کشتارگاه‌ها مورد نظارت بهداشتی قرار گرفته و تعداد 71 هزار و 550 راس دام سبک اعم از بز و گوسفند و همچنین دام سنگین شامل گاو و گاومیش مورد نظارت بهداشتی قرار گرفته است.

صالحی از اهتمام دامپزشکان به واکسیناسیون دام‌ها به میزان 4 میلیون و 721 نوبت‌سر اشاره کرد و گفت: ما در جمعیت سگ‌سانان برای مقابله با بیماری هاری اعم از حیوانات خانگی و سگ‌های نگهبان واکسیناسیون به موقع را برای مقابله با بیماری هاری انجام می‌دهیم و برای مبارزه با بیماری مشترک سیاه زخم و شاربون نیز واکسن تزریق شده و پیشگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از ریشه‌کنی و کنترل برخی از بیماری‌ها نظیر تب برفکی و بروسلوز خبر داد و بیان داشت: ما در کنترل بیماری‌های آبزیان نیز با بازدیدهای مرتب از استخر پرورش ماهی و حتی فروش ماهیان زینتی اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که دامپزشکان ما به طور مرتب مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول