اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 3 هزار رأس دام در همدان واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی همدان گفت: امسال واکسیناسیون 3 هزار و 30 رأس دام از نوع گوسفند و بز علیه بیماری شاربن انجام گرفت.

بیش از 3 هزار رأس دام در همدان واکسینه شدند

آرش سامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون واکسیناسیون دو فاز تب ‌برفکی انجام و تقریباً تمام جمعیت دامی حساس علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

وی افزود: با وجود تأخیر در موافقتنامه‌های دامپزشکی، توانستیم فعالیت خود را به خوبی انجام داده و عدم مراجعه دامداران به اداره دامپزشکی همدان نشان از رضایتمندی آنها دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: کوچ عشایر ساکن در همدان به خارج از استان به اتمام رسیده و از میزان تعهد واکسیناسیون 270 هزار رأس گوسفند و بز با افزایش 40 درصدی توانستیم 3 هزار و 30 رأس را علیه بیماری شاربن واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: دامپزشکی در زمینه واکسینه کردن دام‌ها به طور ویژه عمل کرده و تاکنون بیماری خاصی مشاهده نشده و شاهد بروز بیماری جدیدی نیز نبوده‌ایم.

سامی ادامه داد: در زمینه بیماری تب مالت دارای تعامل خوبی با مرکز بهداشت هستیم و کانون‌های انسانی و دامی مربوط به سال‌های گذشته با تعامل و تبادل مرکز بهداشت به خوبی مدیریت و مراقبت شده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمینه بیماری آنفولانزا مشکلی نداریم و مرغداری‌ها به طور مداوم بازرسی و خونگیری می‌شوند، البته در فصل تابستان به دلیل گرما و تغییر تراکم ناگهانی، مقداری بیماری‌های تنفسی در طیور شایع می‌شود، اما این بیماری‌ها خارج از نرخ نرمال نبوده و وضعیت مطلوب است.

مدیر شبکه دامپزشکی همدان در زمینه پرورش ماهی‌های زینتی متذکر شد: هر موجود زنده‌ای بیماری خاص خودش را دارد و این شامل حشرات کوچکی چون مگس خانگی و زنبور عسل نیز می‌شود، ماهی‌های زینتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بیماری‌های مربوط به خود را دارند.

وی در پایان گفت: نکته مهم در زمینه پرورش و نگهداری ماهی‌های زینتی توجه کامل برای عدم خروج بیماری‌ها از درصد نرمال است که در این میان چند شرکت ویژه اقدام به صادر و واردات این نوع آبزیان می‌کنند که در این میان دامپزشکی بخش‌های قرنطینه و مراقبت‌های بهداشتی را مرتب مانیتور کرده و تاکنون مشکل جدی در این زمینه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول