اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی از بروکراسی اداری انتقاد کرد

احداث نخستین شهرک صنعتی زنان تبریز 4 سال در پیچ و خم اداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرک صنعتی زنان که در سال 87 به تصویب رسیده است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی این طرح به نتیجه نرسیده است.

احداث نخستین شهرک صنعتی زنان تبریز 4 سال در پیچ و خم اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاسیس شهرک صنعتی زنان ( ریحانه) در زمینی به مساحت 43 هکتار از سال 87 مصوب شده که متاسفانه به دلیل نبود همکاری برخی دستگاه‌ها تاکنون به جایی نرسیده است.

10 روز آینده مجوز نهایی شهرک صنعتی زنان صادر می‌شود

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده تا 10 روز آینده مجوز نهایی شهرک صنعتی زنان صادر و عملیات احداث این شهرک آغاز شود.

پیرسمساری از بروکراسی اداری در این زمینه انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذار این شهرک صنعتی چندین بار از این امر به دلیل بروکراسی اداری منصرف شده که با درخواست فراوان از ایشان، سرانجام سرمایه‌گذاری در این امر را قبول کرده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری نخستین شهرک صنعتی زنان در تبریز را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شهرک در مدت یک تا 1.5 سال آینده احداث و راه‌اندازی شود.

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان ‌شرقی اظهار کرد: شهرک صنعتی، رفاهی، خدماتی و کارگاهی ریحانه در زمینی به وسعت 45 هکتار در ضلع غربی پالایشگاه تبریز احداث می‌شود.

وی با اشاره به مشکل حضور زنان به ویژه دختران جوان دانش آموخته دانشگاهی در شرکت‌های خصوصی و بازار کار افزود: وجود چنین شهرک هایی برای افزایش مشارکت زنان در توسعه اقتصادی ضرورت دارد.

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان ‌شرقی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف، قالیبافان و به طور کلی تمام زنان علاقمند به اشتغال در این شهرک فرصت فعالیت خواهند داشت.

پیرسمساری با اشاره به نقش اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان ‌شرقی در ایجاد شهرک ریحانه تاکید کرد: نقش این اداره کل در ایجاد این شهرک کاملا نظارتی است.

وی ادامه داد: جواهر‌سازی، صنایع چوب، صنعت ورنی، صنایع غذایی، مهد‌کودک، سایر کاربری‌ها در این شهرک در نظر گرفته شده ‌است.

پیرسمساری تصریح کرد: با تاسیس شهرک صنعتی زنان در این استان برای افزون بر پنج هزار نفر از بانوان و دختران به منظور اشتغال پایدار بسترسازی می‌شود.

سایت ویژه دختران نخبه آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

پیرسمساری مهم‌ترین هدف دفتر امور بانوان و خانواده را نظارت بر بخشنامه‌های حمایتی از زنان شاغل عنوان کرد و افزود: بحث دورکاری بانوان، عائله‌مندی زنان سرپرست خانوار، اعمال دورکاری شش ماه به بالا برای زنان دارای فرزند معلول و تبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار از جمله محورهای این بخشنامه‌هاست.

وی از راه‌اندازی سایت ویژه دختران نخبه در استان خبر داد و گفت: از طریق این سایت آموزش‌های لازم در جهت تقویت نخبه‌پروری در بین دختران و توانمندسازی دختران نخبه استان انجام خواهد شد.

پیرسمساری تشکیل اتاق‌های فکر با حضور اصحاب رسانه در خصوص ساخت برنامه‌هایی با موضوع تحکیم بنیان خانواده و ارایه آموزش‌های لازم برای بانوان و خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌های آتی دفتر بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد.

وی افزود: اجرای طرح احکام‌آموزی زنان خانه‌دار و دختران در حال تحصیل برای نخستین بار در سطح استان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه و با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و آشنایی بیشتر بانوان با احکام شرعی و اعتقادی از دیگر برنامه‌های آتی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه از برگزاری اجتماع عظیم بانوان در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) در تبریز و برگزاری همایش بزرگ ازدواج برای زوج‌های جوان خبر داد.

قاضی ناظر در دادگاه‌های مراغه و تبریز

وی حضور قاضی ناظر زن در دادگاه‌های استان را یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه بانوان ذکر کرد و گفت: این اقدام که برای نخستین بار در سطح استان در دادگاه‌های تبریز و مراغه انجام شده است گام مهمی برای ایفای حقوق زنان بود چرا که بدون حضور قاضی زن برخی مسایل قابل حل نیست.

پیرسمساری اجرای طرح تحرک برای ساماندهی دفاتر امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح ملی رحمت و آموزش 80 هزار نفر از زنان خانه‌دار، اجرای طرح ملی مطلع مهر برای 240 زوج جوان شاغل در دستگاه‌های دولتی، اجرای طرح آموزشی غیرحضوری خانواده با حضور 30 هزار نفر از زنان و مردان شاغل، اجرای طرح ملی مطهر با محوریت کتب شهید مطهری برای 180 نفر از بانوان، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب و اجرای طرح‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را از جمله اقدامات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در شش ماهه اول سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول