اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور امداد و نجات فضای معلق در گچساران برگزار شد

مانور نجات در فضاهای معلق؛ حلقه‌ای برای مدیریت بحران

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر گچساران در مانور امداد و نجات فضای معلق این شهرستان، گفت: ‌با توجه به زندگی شهرنشینی در آپارتمان‌های چند طبقه مانور نجات در ارتفاع و فضاهای معلق در مقابله با موقعیت‌های اضطراری مهم است.

مانور نجات در فضاهای معلق؛ حلقه‌ای برای مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، به همت امدادگران هلال احمر گچساران مانور نجات از ارتفاع و فضای معلق امروز و با حضور جمعی از مسئولان و با حضور تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر در محل فلکه ساعت این شهرستان برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران در این مانور اظهار کرد: در این مانور با آموزش‌های ارائه شده مصدوم فرضی توسط تیم امداد از ارتفاع به سطح زمین منتقل و به مرکز درمانی اعزام شد.

سید ابوالفتح بهنامیان ابراز داشت: این مانور به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با هدف نمایش توانمندی‌های امدادگران هلال احمر و ترغیب اقشار مختلف مردم به مشارکت در فعالیت‌های امدادی و داوطلبانه هلال احمر در مرکز شهر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز دنیا با وقوع حوادث پیش‌بینی نشده طبیعی و غیر طبیعی است.

بهنامیان افزود: با توجه به نتایج علمی در زمینه میزان تأثیر آمادگی در کاهش میزان آسیب‌پذیری ناشی از حوادث و سهم عمده آن در افزایش توان مقابله با حوادث و لزوم رسیدن به استانداردهای عملیاتی، برگزاری این مانورها ضرورت دارد.

وی بیان داشت: با توجه به ساخت و سازها و زندگی شهرنشینی در آپارتمان‌های چند طبقه مانور نجات در ارتفاع و فضاهای معلق به عنوان حلقه‌ای از زنجیره مدیریت بحران در ارتباط با کارایی و اثربخشی منابع و تجهیزات در مقابله با موقعیت‌های اضطراری مهم است.

بهنامیان معتقد است برگزاری مانورهای امداد و نجات فضای معلق و ارتفاع در ایجاد ارتباط و هماهنگی بیشتر امدادگران و رسیدن و نزدیک‌تر شدن به استانداردهای تعریف شده در عملیات امداد و نجات بسیار مؤثر بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

با فراگیری اصول امداد و نجات، هر فرد یک امدادگر باشد

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران با بیان اینکه در این مانور 30 امدادگر خواهر و 40 امدادگر برادر حضور دارند، ادامه داد: انجام عملیات امدادی تیرول، حمل، جابجایی و خارج کردن مصدوم از محل حادثه به وسیله طناب توسط امدادگران، عملیات صعود و فرود خواهران و برادران امدادگر از ارتفاع محل حادثه و حمل و انتقال مصدوم به مرکز درمانی از جمله مراحل عملیات امداد و نجات مانور فضای معلق است.

بهنامیان با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی شهر در برگزاری مطلوب این عملیات، از عموم مردم خواست تا با یادگیری مراحل امدادرسانی، خود یک امدادگر باشند.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول