اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

مانور عملیاتی امداد و نجات در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

خبرگزاری فارس: در آستانه هفته ملی کاهش بلایای طبیعی مانور عملیاتی امداد و نجات در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

مانور عملیاتی امداد و نجات در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش در آستانه هفته ملی کاهش بلایای طبیعی بر اساس مانور عملیاتی امداد و نجات، گروه‌های مردمی منطقه 20 موفق به مهار حادثه آتش‌سوزی خودرو در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه هفته کاهش بلایای طبیعی از 20 مهر‌ماه آغاز می‌شود، گفت: براساس سناریو فرضی، گروه‌های مردمی منطقه 20 در اجرای مانور عملیاتی امداد و نجات موفق به مهار حادثه آتش‌سوزی دو دستگاه خودرو که در اثر بی‌احتیاطی و سرعت زیاد در خیابان سلمان فارسی واقع در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رخ داده بود، شدند.

محسن کریمی با اشاره به اینکه همه اقدامات اجرایی سناریو توسط گروه‌های مردمی و نظارت سیستم‌های امداد و نجات و ادارات تخصصی انجام شد، خاطرنشان کرد:‌ هدف از برگزاری این‌گونه مانورها، افزایش آمادگی گروه‌های دوام و نظارت و هماهنگی ادارات مربوطه در هنگام بروز حوادث و استفاده عملی از آموزش‌های این گروه‌ها در مواقع بحرانی است.

وی ارزیابی آمادگی عملی گروه‌های مردمی و دوام محلات در مقابله با سوانح و نجات جان مصدومان را مهم برشمرد و تصریح کرد: اجرای چنین مانورهایی با نظارت سازمان‌های امدادرسان باعث شناسایی نقاط ضعف برنامه‌ریزی و عملکردی حوادث می‌شود و در تقویت کاستی‌ها و فراهم کردن تجهیزات لازم تاثیر‌گذار است.

کریمی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته منابع طبیعی مانورهای دیگری در سطح منطقه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در اجرای سناریوی این مانورها همه عملیات توسط گروه‌های مردمی و با نظارت سازمان‌های امداد‌رسان از جمله آتش‌نشانی، پلیس راهور، اورژانس و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 در پایان به فعالیت گروه مردمی با عنوان گروه‌های واکنش اضطراری محله در سطح منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: گروه‌های دوام با گذراندن دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، اطفاء حریق، روانشناسی مدیریت بحران، جستجو و نجات و مدیریت بحران گواهینامه دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول