اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست موسسه علمی هلال احمر خبر داد

اجرای طرح شبکه ملی امداد و نجات هلال احمر

خبرگزاری فارس: سرپرست موسسه آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر کشور از اجرای طرح شبکه ملی امداد و نجات هلال احمر خبر داد و گفت: مازندران برای اجرای این طرح، پایلوت شد.

اجرای طرح شبکه ملی امداد و نجات هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید صمد آقامیری بعدازظهر امروز در آیین تجلیل و گردهمایی مربیان نمونه و فعال آموزش و افتتاح طرح آزمایشی شبکه ملی امداد و نجات در تالار شهرآشوب قائمشهر اظهار داشت: امدادگران و مربیان استان مازندران به لحاظ علمی و کاربردی، عملیاتی و از لحاظ سابقه و آموزش، بهترین مربیان کشور انتخاب شدند.

وی افزود: به دلیل تعامل مسئولان استان مازندران با هلال احمر، این استان پایلوت اجرای طرح آزمایشی شبکه ملی امداد و نجات شد.

آقامیری یکی دیگر از دلایل انتخاب استان به‌عنوان پایلوت را تقسیم‌بندی هلال احمرها براساس معیارهای استان به درجه‌های یک تا سه عنوان کرد و افزود: مازندران از محدود استان‌هایی است که با مساحت و جمعیت پایین به عنوان هلال احمر درجه یک انتخاب و معرفی شد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح یک کار علمی با دیدگاه بین‌المللی است، یادآور شد: کارهای نرم‌افزاری و ارائه پرسشنامه و تامین اعتبار این طرح اجرایی شد.

وی میزان اختصاص اعتبار این طرح را 7 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبارات طرح به‌صورت مستمر و مرحله به مرحله برای تهیه بسته‌های فرهنگی و جعبه کمک‌های اولیه اختصاص می‌یابد.

آقامیری از اجرای طرح آزمایشی شبکه ملی امداد و نجات هلال احمر برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جمعیت هلال احمر کشور ابراز داشت: این طرح در سطح ملی برای ارتقای افزایش آگاهی عمومی مردم در شهر و روستا در مقابل اثرات بلایای طبیعی اجرا می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح را ایجاد ارتباط با مردم، آموزش امداد و نجات و بهره‌گیری از داوطلبان محلات در زمان حوادث و بلایای طبیعی عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور خاطرنشان کرد: ایران یکی از هفت کشور آسیب‌پذیر دنیا است، از 40 حادثه‌ای که در دنیا رخ می‌دهد، 32 حادثه مربوط به ایران است.

آقامیری با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران متذکر شد: برای جلوگیری از اثرات بلایای طبیعی برنامه کوتاه‌مدت پیشگیری را باید اجرا کنیم تا از این طریق دانش و آگاهی جامعه ارتقا یابد.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جمعیت هلال احمر کشور اذعان داشت: مطالعات گذشته نشان می‌دهد بسیاری از برنامه‌هایی که تاکنون انجام شد اثر آن زودگذر بوده در صورتی که جامعه نیاز به برنامه‌های ماندگار دارد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول