اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

22 مانور امداد و نجات در خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری 22 مانور امداد و نجات متناسب با نوع وقوع حوادث در شهرستان‌ها همزمان با هفته کاهش آثار بلایای طبیعی خبر داد.

22 مانور امداد و نجات در خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش از خبرگزاری فارس از اهواز، صادق سلامات ظهر امروز در نشست خبری در آستانه هفته کاهش آثار بلایای طبیعی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در خوزستان مانور امداد و نجات در سوانح هوایی یا سقوط هواپیمای فرضی در آبادان برگزار می‌شود.

وی افزود: سمینار علمی کاهش اثرات بلایای طبیعی و چند مانور با همکاری شهرستان‌ها در این هفته برگزار می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان هدف از برگزاری مراسم در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را حفظ آمادگی عوامل امدادی و تعامل و انسجام دستگاه‌ها و شاخص اصلی آن را آموزش همگانی، ارتقای سطح آگاهی مردم و تحقق شعار «جامعه آماده» عنوان کرد.

سلامات با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان گفت: این مرکز در دو رشته امداد و سوانح و اطفای حریق از سال گذشته آغاز به کار کرده و امسال نیز در چهار رشته مرتبط دیگر دانشجو می‌پذیرد.

وی بیان کرد: مانور زلزله در مسجدسلیمان، جست‌وجو و نجات در کوهستان در ایذه، مانور تخلیه جمعیت و اسکان اضطراری در بهبهان، مانور سیلاب در خرمشهر، امداد جاده‌ای در اندیمشک، امداد و نجات در ارتفاع و تخلیه و رهاسازی از ساختمان‌های بلند در اهواز و مانور سراسری با حضور تمام اعضای جمعیت هلال احمر خوزستان از برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

سلامات همچنین از تهیه نرم‌افزار جامع و بانک اطلاعاتی با عنوان دستیار مدیر امداد خبر داد و گفت: این نرم‌افزار شامل حوادث 30 سال اخیر، مناطق آسیب‌پذیر و امن، پایانه‌ها، مراکز آموزشی، تفریحی، بیمارستان‌ها، انبار‌ها و ... است.

به گفته وی، در این سامانه محرمانه تمام اطلاعات جمعیتی، محل تمرکز جمعیت و امکانات آن همچنین راه‌های دسترسی مشخص شده‌اند که در مواقع بروز بحران می‌توان از آن‌ها برای مدیریت استفاده کرد.

مانور امدادی ویژه کودکان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به همزمانی روز جهانی کودک با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور امدادی ویژه کودکان برگزار می‌شود.

بیژن فتاحی‌راد اظهار داشت: امسال هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و روز جهانی کودک مقارن شده است که در حوزه جوانان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از برنامه‌های حوزه معاونت امور جوانان مربوط به رده‌ سنی کودکان با محوریت کانون غنچه‌های هلال احمر در مهدهای کودک است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ‌15 تا 21 مهرماه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است که در این هفته، روز 18 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک، به عنوان روز «کودک و ایمنی» نا‌م‌گذاری شده و مانور امدادی ویژه کودکان در این روز برگزار می‌شود.

فتاحی‌راد افزود: مفاهیم قابل انتقال به کودکان در حوزه امداد در این مانور ارائه می‌شود؛ برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی و فرهنگی با محتوای امدادی از دیگر برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی است که در دستور کار حوزه امور جوانان قرار دارد.

20 مهرماه (12 اکتبر) روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده و امسال از 15 تا 21 مهر ماه در کشور هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول