اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی

مانور بزرگ امداد و نجات زلزله در سی‌سخت برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله در شهر سی‌سخت و روستای کوخدان برگزار شد.

مانور بزرگ امداد و نجات زلزله در سی‌سخت برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، عسکر حکمتی امروز در حاشیه مانور بزرگ امداد و نجات در زلزله که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهر سی‌سخت و روستای کوخدان برگزار شد، اظهار کرد: زلزله فرضی به قدرت 2/6 دهم ریشتر بافت‌های فرسوده شهر سی‌سخت و روستای کوخدان را به میزان 80 تا 100 درصد تخریب کرد که با فراخوان و حضور نیروهای امدادی اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات شهرستان دنا به همراه شهرستان بویراحمد برگزار شد. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مانور سازمان‌های کارگروه بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده اقدام به عملیات کردند.

وی زمان وقوع این زلزله فرضی را ساعت ده و نیم صبح عنوان کرد و افزود: با توجه به تصمیم سازمان امداد و نجات مدیریت بحران مبنی بر طرح واقعی بودن مانورهای امداد و نجات امسال مانور به صورت واقعی طراحی و دستگاه‌های امدادرسان با تمامی امکانات و تجهیزات مشخص شده اقدام کردند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این حادثه هفت فوتی و 13 مصدوم فرضی داشتیم و ساختمان‌های فرسوده در دو منطقه به طور 80 تا 100 درصد تخریب شدند.

حکمتی یادآور شد: در این مانور ایمن‌سازی ساخت و سازهای جدید و مقام‌سازی سازه‌های غیرایمن در شهر و روستا آموزش داده شد که در هنگام بروز حوادث مقاومت کافی داشته باشند تا از میزان خسارت‌های احتمالی ناشی از این حوادث کاسته شود.

وی حفظ آمادگی تمامی نیروهای امدادی و سازمان‌ها و نهادها و آشنایی و آمادگی هر چه بیشتر مردم را برای کم کردن اثرات بلایای طبیعی برای رو در ‌رویی حادثه خواستار شد.

این مسئول اذعان داشت: امداد و نجات و رسیدگی به آلام دردمندان حوادث بلایای طبیعی، آمادگی و مهارت‌های امدادرسانی همراه با اخلاص، ایمان و حس کمک به همنوعان از وظایف مردم و نیروهای امدادی است.

 انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول